Iz poročila združenja je razvidno, da se je prodaja avtomobilov v Španiji lani zmanjšala za 17,7 odstotka na 808.059 vozil, kar je najslabši rezultat po letu 1993. Aprilska prodaja je na letni ravni najslabša po zgodnjih devetdesetih letih, je ugotovitve povzela francoska tiskovna agencija AFP.

"Nenehno upadanje prodaje se že odraža v obliki vse bolj ranljivega položaja naših tovarn," je objavo pospremil direktor združenja David Barrientos.

Kot je dodal, je do zdaj avtomobilsko industrijo v državi reševal izvoz, na kar pa v prihodnje ni več mogoče računati, saj je kriza prizadela tudi države, v katere so Španci doslej največ izvažali. "To poslabšuje obete glede rasti," je opozoril Barrientos.

Zaradi poslabšanega položaja avtomobilske industrije bi lahko po njegovih besedah prišlo tudi do povečanja števila brezposelnih. Španija je sicer v prvem letošnjem četrtletju zabeležila 24,44-odstotno stopnjo brezposelnosti, kar je najvišja brezposelnost v industrializiranem svetu.

"Položaj je še slabši, kot smo pričakovali, saj je država znova v recesiji. Skladno s tem bomo letos po najnovejših napovedih prodali le 780.000 vozil, kar je 3,5 odstotka manj kot lani," je dejal prvi mož združenja prodajalcev avtomobilov GANVAM Juan Antonio Sanchez Torres.

Španija nima nacionalnega avtomobilskega velikana, vendar pa je gostitelj 18 tovarn desetih tujih proizvajalcev avtomobilov, s čimer predstavlja drugega največjega proizvajalca vozil v Evropi. Več avtomobilov sestavijo le v Franciji.

Četrto največje gospodarstvo v območju evra je ta teden objavilo, da je znova zdrsnilo v recesijo. V prvem letošnjem četrtletju se je španski bruto domači proizvod (BDP) že drugo trimesečje zapored skrčil za 0,3 odstotka.