Ameriška tiskovna agencija AP poroča, da je črna komedija Parada nepričakovani veliki hit na Balkanu, ki ob tem briše meje med regijskimi etničnimi razlikami in govori o globoko zakoreninjeni homofobiji na območju nekdanje Jugoslavije. Enako ga cenijo tako na Hrvaškem, v Srbiji in v Bosni, česar od začetka vojne na območju nekdanje Jugoslavije ni uspelo še nobenemu filmu. "Celotno območje se je združilo ob tem filmu, vsem je všeč,“ AP citira režiserja Srdjana Dragojevića.

"Univerzalno sporočilo strpnosti"

Film sicer govori o srbskem vojnem veteranu, ki skupini homoseksualcev pomaga pri organizaciji parade ponosa v Beogradu, mestu, v katerem z istospolno usmerjenimi desničarski skrajneži obračunavajo z brcami, noži in še čem hujšim. Po poročanju AP-ja je režiser na humoren način prikazal balkanske predsodke, kakor tudi izjemno občutljivo tematiko pravic istospolno usmerjenih in povojnih odnosov med pripadniki različnih narodov.

Po mnenju filmskega kritika Milana Vlajčića uspeh filma leži v dejstvu, da je režiserju uspelo poslati univerzalno sporočilo strpnosti, ne da bi ob tem film spremenil v oglaševalsko orodje. "Ključno vlogo ima črn humor,“ AP citira kritika.

In čeprav so mnenja srbskih aktivistov za pravice homoseksualcev glede promocije tega razdeljena, pa Dragojević vztraja, da je "najpomembneje to, da ljudje spoznajo preprosto sporočilo filma – da je nepomembno, katere narodnosti je nekdo, na kakšen način moli ali s kom gre v posteljo".

V Bosni je film postal najbolj priljubljeni srbski film po začetku vojne, ogledalo si ga je celo več ljudi kot Avatarja, na Hrvaškem si je Parado do sedaj ogledalo 150 tisoč ljudi, a so ravno pri naših južnih sosedih naleteli na manjše težave.

Cerkev v Dubrovniku prepovedala predvajanje

Hrvaška katoliška cerkev je namreč v gledališču v Dubrovniku, katerega lastnik je, prepovedala predvajanje komedije. Nasprotovala je namreč homoseksualni tematiki v filmu, kakor tudi temu, da srbski narod v filmu ni prikazan kot agresor. Škof Mate Uzinić je za Reuters pojasnil: "Takšno odločitev smo sprejeli ne le zaradi homoseksualne vsebine, ampak tudi zaradi političnega sporočila, ki ga nosi. Strpnost ne more vzbujati pozabe vsega, kar se je zgodilo. Preteklost moramo sprejeti in začeti graditi prihodnost, zasnovano na istih dejstvih.“