Poleg preiskave v nekoč enem izmed največjih trgovcev z avtomobilskimi deli in kolesi so preiskave potekale še v treh drugih podjetjih, Koroški Trgovini, družbi Neo Leasing, ki predstavlja osrednjo družbo v Jerotovem poslovnem omrežju, in družbi Mega SM, na katero je Trgoavto Koper v zadnjih tednih prenesel dobršen del svojih zalog.

Med osumljenimi sta zagotovo sedanji predsednik uprave in član nadzornega sveta Trgoavto Koper Matjaž Cegnar ter Leon Duraković. To nam je potrdil tudi odvetnik Cegnarja Dean Babič iz odvetniške pisarne Matoz, ki trdi, da več podatkov v zahtevi za preiskavo nima, zato tudi natančno ne ve, kaj so kriminalisti iskali. Po neuradnih informacijah naj bi bil med osumljenci tudi Igor Jerot, ki je bil za komentarje včeraj nedosegljiv. Prav tako se na naše klice ni odzival niti Marjan Sedej, ki je bil do srede lanskega leta predsednik uprave Trgoavta Koper, zdaj pa je član uprave Koroške Trgovine.

Izginili vozila, nepremičnine in zaloge

Kaj natančno so preiskovali in storitve kakšnih kaznivih dejanj sumijo skupino posameznikov okoli Jerota, Dimitrij Marušič iz koprske policijske uprave ni želel razkriti. Po naših informacijah pa naj bi kriminalisti iskali zlasti dokaze o oškodovanju upnikov Trgoavta, saj naj bi bili očitki iz anonimne ovadbe iz konca lanskega leta izredno obremenilni. Veriga podjetij okoli Jerota naj bi si namreč z zlorabo podjetja pridobila več deset milijonov evrov premoženja, ocenjujejo naši viri, ki so bili v zadnjih letih v stiku s poslovanjem podjetja.

Jerota naj bi po pojasnilih predsednika sindikata Trgoavta Koper Blaža Baldaša na Neo Leasing "čez noč" prenesel več kot 30 vozil v lasti družbe. "Na dogajanje v Trgoavtu opozarjamo že mesece, prepričani pa smo, da bodo kriminalisti zbrali dovolj dokazov proti odgovornim osebam, ki so načrtno uničevale podjetje. Na koncu so kratko potegnili delavci, vendar se ravno danes intenzivno ukvarjamo s tožbami in drugimi zahtevki, s katerimi bi jim lahko zagotovili vsaj del odškodnin, dokler ima podjetje še kaj premoženja," je bila z včerajšnjim dogajanjem zadovoljna izvršna sekretarka koprskega sindikata KS 90 Irena Valenti. Kot smo poročali v začetku tedna, so na koprski konfederaciji sindikatov 90 že lani prijavili konkretne sume o domnevnem zbiranju gotovinskih izkupičkov poslovalnic Trgoavta, ki naj bi se nakazovali kar Neo Leasingu.

Zaloge celo na Hrvaško

Poslovanje Trgoavta je bilo po naših zanesljivih podatkih na meji legalnosti posebno v zadnjih mesecih, ko naj bi se odtujevale nekatere nepremičnine, ki so jih za simbolične zneske pokupila kar podjetja okoli Jerota. Ta podatek smo pri Jerotu preverjali že v ponedeljek, vendar nam na naša vprašanja ni odgovoril. Vrednost teh nepremičnin naj bi po neuradnih ocenah znašala med tremi in štirimi milijoni evrov, v kar pa niso vključene zaloge koles, motornih koles in drugega materiala, ki naj bi ga Trgoavto Koper v zadnjih tednih prepeljal na Hrvaško. Naši viri pri tem ne izključujejo možnosti, da so pri tem celo antidatirali evidence v skladišču Trgoavta, ki ima status carinskega skladišča.

Letno poročilo Trgoavta Koper za leto 2010, ki je bilo objavljeno šele v začetku tega leta, sicer nakazuje, da je Jerot družbo začel finančno izčrpavati že pred najmanj dvema letoma. Trgoavto Koper je tako med drugim od Koroške Trgovine za kar 6,3 milijona evrov kupil mariborsko družbo Veletrgovina Vema, ki pa je od sredine lanskega leta v stečaju. Na nenavadno visoko vrednotenje naložbe v podjetje v stečaju (običajno morajo podjetja tako naložbo v celoti odpisati) je v zavrnitvi mnenja k letnemu poročilu opozoril tudi revizor družbe SN Revizija Stojan Nikolić, ki ga je "zmotilo" tudi prevrednotenje nekaterih osnovnih sredstev v višini več kot štiri milijone evrov. Dodatno pa je Nikolić opozoril tudi na to, da se ni mogel prepričati o količinskem stanju zalog. Glede na vsa ta opozorila obstaja resen sum, da je Trgoavto Koper v zadnjih dveh letih ostal brez večine svojega premoženja, čeprav teh informacij za zdaj ni mogoče preveriti.

Izčrpavanje bo udarilo tudi banke

Izčrpavanje Trgoavta bodo še najbolj občutili njegovi nekdanji zaposleni (teh je bilo še pred nekaj meseci več kot 100), ki jim družba dolguje plače in prispevke za več mesecev. Med oškodovankami pa utegnejo biti tudi nekatere banke. Te so sicer svoja posojila res zavarovale z nepremičninami Trgoavta, vendar pa so bile te po trditvah naših virov za potrebe zavarovanja posojil tudi za štirikrat precenjene. Kdo so upniki Trgoavta, za zdaj uradno ni znano, med največjimi pa naj bi bili Banka Koper in Nova Ljubljanska banka, ki naj bi bili do družbe izpostavljeni z več kot 20 milijoni evrov.

matjaz.polanic@dnevnik.si

vojko.rotar@dnevnik.si