To je prva velika pravna bitka med tehnološkimi podjetji, ki se dotika spletnih družbenih omrežij. Tožbo so vložili v kalifornijskem mestu San Jose, mnogi pa jo predstavljajo kot naraščanje spopadov glede patentov, ki so sicer nekaj dokaj običajnega v sektorju proizvajanja tabličnih računalnikov in pametnih telefonov, kjer so na prvi bojni črti ponavadi podjetja Apple, Microsoft in pa Motorola.

Na Facebooku razočarani, na Yahooju prepričani v zmago

Yahoo je tožbo vložil zatem, ko je Facebook najavil začetno ponudbo delnic, zaradi katerih bi vrednost podjetja lahko narasla na 100 milijard dolarjev, poroča Reuters. Predstavnik spletnega družbenega omrežja, Jonathan Thaw, je za tožbo danes izvedel od novinarjev. "Razočarani smo nad našim dolgoletnim partnerjem, Yahoojem. To podjetje je imelo velik dobiček od sodelovanja z nami," je dejal.

Na Yahooju pa so drugi strani v izjavi za javnost zapisali, da so prepričani v zmago. "Na žalost je težava s Facebookom ostala nerešena, zato smo bili prisiljeni oditi na sodišče," so zapisali. V zadnjih letih Yahoo, sicer eden pionirskih podjetij na spletu, v zadnjih letih beleži padec dobička, medtem ko njegovi rivali kot sta Facebook in Google služijo vedno več.

Stran facebooka je bila ena najslabših za oglaševanje

Januarja letos so v Yahooju za novega izvršnega direktorja podjetja dobili nekdanjega predsednika PayPala Scotta Thompsona, ki je nadomestil septembra lani odpuščeno Carol Bartz. Prejšnji mesec so objavili, da od Facebooka zahtevajo plačilo licence za svoje patente, na take pogoje pa naj bi pristalo tudi nekaj drugih podjetij. V preteklosti so v Yahooju že uporabili javne ponudbe delnic različnih podjetij, da bi tako dobili denar za lastne patente.

Google je tako leta 2004, le devet dni pred začetno javno ponudbo delnic, del teh v zameno za licence dal Yahooju, ti pa so v tožbi še zapisali, da je bila facebookova stran "ena najslabših za oglaševanje" dokler niso vključili njihovih idej.

Zuckerberg priznal, da stran temelji na idejah drugih

"Facebookov ustanovitelj in direktor Mark Zuckerberg je priznal, da dizajn facebooka ni novost, ampak da temelji na tujih idejah,“ so zapisali v tožbi. Samo dva od desetih patentov v tožbi sta neposredno povezana s tehnologijo na spletnih družbenih omrežjih. Večina se namreč nanaša na spletno oglaševanje, vključujoč metodo za preprečevanje "prevar pri klikih", kakor tudi na zasebnost ter tehnologijo za prilagajanje informacij, ki jih uporabniki vidijo na strani. Strokovnjaki so prepričani, da bo uspeh tožbe odvisen od tega, ali bodo sodniki zakon tolmačili na "široko" ali "ozko".