Medtem ko se je zaslišanja udeležilo tako veliko število ljudi, da so ga morali prirediti v tamkajšnjem gledališču, vsi hoteli v mestu pa so zasedeni, se glavni obtoženec, kapitan ponesrečene italijanske ladje za križarjenje Costa Concordia, Francesco Schettino na sobotni predhodni obravnavi ni pojavil.

Odvetnik Schettina, ki je obtožen večkratnega uboja iz malomarnosti in pobega s potapljajoče se ladje, je namreč izrazil zaskrbljenost za varnost svojega klienta, ki je v hišnem priporu v domačem kraju blizu Neaplja.

Na predhodni obravnavi naj bi državni tožilci predložili dokazni material proti kapitanu. "Hočemo predložiti celotno dokazno gradivo o dogodkih na poveljniškem mostu pred in po tem, ko je ladja nasedla," je dejal Francesco Verusio.

Obenem naj bi imenovali tudi strokovnjaka, ki bi bil odgovoren za analizo podatkov črne skrinjice s ponesrečene ladje. Po navedbah Verusia bi strokovnjaki lahko za analizo podatkov črne skrinjice potrebovali tudi do tri mesece.

Več sto preživelih je medtem zahtevalo visoke kazni za kapitana, ki mu v primeru obsodbe grozi 15 let zaporne kazni za vsako smrtno žrtev. V nesreči je umrlo 25 ljudi, sedem pa jih še pogrešajo. Za sam brodolom je sicer predvidena kazen deset let zapora, dodatna zaporna kazen pa Schettinu grozi, ker je z ladje zbežal več ur pred potniki.

"Pričakujem zgledno kazen. Kapitan je odgovoren za našo nesrečo in mora za to plačati. Tu smo tudi v imenu žrtev nesreče," je dejal eden od preživelih ob začetku zaslišanja.

"Opazoval sem Schettina in štiri druge člane posadke, ko so zapuščali ladjo. Veliko časa je preteklo, preden smo zaslišali alarm. Veliko ljudi bi lahko rešili, če bi ravnali drugače. Na srečo nisem storil tistega, kar nam je svetovala posadka, to je, da naj se vrnem v kabino. Tako sem se lahko rešil," je dejal odvetnik s Sicilije.

Obravnave se je udeležil tudi odvetnik družbe Costa Crociere Marco De Luca, ki je dejal, da "družba preživlja težke čase, vse pa bodo naredili, da se oddolžijo potnikom". Okoli 50 francoskih potnikov namerava medtem skupinsko obtožnico vložiti v ZDA. Po njihovem mnenju naj bi tako prejeli veliko višjo odškodnino italijanske ladijske družbe Costa Crociere, ki je podružnica ameriške družbe Carnival.

Ponesrečena ladja medtem še leži na boku pred toskansko obalo. Trenutno poteka druga faza črpanja nafte iz ladje, strokovnjaki nizozemske družbe Smit Savage pa so doslej izpraznili devet naftnih tankov ali okoli 1670 kubičnih metrov od skupno več kot 2300 ton goriva.