Poslovno leto je Kraft zaključil z močnim zadnjim četrtletjem, ko je prihodke tudi na račun višjih cen zvišal za 6,6 odstotka na 14,7 milijarde dolarjev, dobiček iz poslovanja pa za 21,5 odstotka na 1,5 milijarde dolarjev. Čisti dobiček je znašal 842 milijonov dolarjev in je bil v primerjavi z zadnjim četrtletjem predlani višji za skoraj 54 odstotkov.

Prva dama Krafta Irene Rosenfeld je poslovne rezultate lanskega leta označila kot "odlične", izpostavila je predvsem disciplinirano izvrševanje zastavljene strategije. "Tudi za leto 2012 pričakujemo močno rast, v skladu z našimi dolgoročnimi cilji," je poudarila.

Kraft v prihodnjem letu želi zaključiti proces delitve na dva dela. Po delitvi bosta nastali dve podjetji; prvo bo osredotočeno na trg Severne Amerike in bo prodajalo tradicionalno Kraftovo špecerijo, kot so razni siri in kava maxwell house, ki na primer v Evropi nimajo veliko možnosti za razcvet. Pričakovan prihodek tega novega podjetja je ocenjen na 16 milijard dolarjev letno.

Drugo, večje podjetje, pa se bo posvetilo globalnemu trgu, med drugim evropskemu in v državah v razvoju, nekaj znanih prigrizkov, kot so keksi oreo, pa bo naprodaj še naprej tudi v Severni Ameriki. Pričakovan prihodek tega podjetja je 32 milijard dolarjev na leto.

Ta transakcija naj bi Kraft letos stala med 1,6 in 1,8 milijarde dolarjev. Dodatno naj bi še med 400 milijoni in 800 milijoni dolarjev stale dajatve, povezane s prerazdelitvijo dolga, še razkriva družba.

Čisti dobiček Wal-Marta v zadnjem četrtletju nižji za štiri odstotke

Največji svetovni trgovec, ameriški Wal-Mart, je v zadnjem četrtletju minulega poslovnega leta, ki se je sklenilo konec januarja, vknjižil 5,16 milijarde dolarjev (3,90 milijarde evrov) čistega dobička, kar je 4,2 odstotka manj kot v enakem obdobju leto dni pred tem. Prihodki verige so se medtem povečali.

Neto prodaja Wal-Marta se je med novembrom in januarjem povečala za 5,9 odstotka na 122,28 milijarde dolarjev (92,48 milijarde evrov), kar pomeni, da trgovec ni povsem izpolnil napovedi analitikov. Ti so namreč ocenjevali, da bodo prihodki na četrtletni ravni znašali 123,9 milijarde dolarjev (93,71 milijarde evrov), poroča ameriška tiskovna agencija AP.

Optimističen je bil sicer zlasti nastop verige na ameriškem trgu, ki kaže na nadaljnje okrevanje domače dejavnosti trgovca. Wal-Mart je prihodke v lani odprtih trgovinah v ZDA v tretjem trimesečju povečal za 1,5 odstotka, kar predstavniki trgovca pripisujejo tudi uspešnemu počitniškem izkupičku.

Na ta način je veriga doma v minulem četrtletju zabeležila že drugo zaporedno rast prihodkov, potem ko se je pred tem dve leti soočala s padcem.

Goodyear lani z rekordno prodajo

Eden vodilnih proizvajalcev pnevmatik Goodyear Tire & Rubber Company je lani zabeležil rekordne rezultate. Goodyearova prodaja je v letu 2011 dosegla 22,8 milijarde dolarjev (17,24 milijarde evrov), kar je predvsem na račun višjih cen za 21 odstotkov več kot leta 2010. Letos naj se število prodanih pnevmatik ne bi bistveno spremenilo.

Kot so danes sporočili iz kranjske družbe Goodyear Dunlop Sava Tires, ki je del korporacije, je v zadnjem četrtletju 2011 prodaja Goodyear znašala 5,7 milijarde dolarjev oziroma 12 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2010, čeprav je Goodyear prodal za pet odstotkov manj pnevmatik, in sicer 43,2 milijona. To je posledica manjšega povpraševanja po nadomestnih pnevmatikah na razvitih trgih, poslovnih izzivov v Latinski Ameriki in poplav na Tajskem.

Kljub manjšemu številu prodanih pnevmatik v četrtem četrtletju so vse štiri poslovne enote dosegle rekordno prodajo. Glede na strukturo prodajnega programa so se namreč izboljšale cene in prihodek na pnevmatiko se je v zadnjem četrtletju povečal za 19 odstotkov, v celotnem letu pa za 17 odstotkov. Segmentni prihodek iz poslovanja je tako znašal rekordnih skoraj 1,4 milijarde dolarjev oziroma 49 odstotkov več kot leta 2010.

Tudi v regiji Evropa, Bližnji vzhod in Afrika, v okviru katere posluje kranjski Goodyear Dunlop Sava Tires, je prodaja pnevmatik v zadnjem četrtletju dosegla rekordnih 1,9 milijarde dolarjev. Prihodek na pnevmatiko se je v primerjavi z letom 2010 povečal za 21 odstotkov. V celotnem letu so v tej regiji prodali 74,3 milijona pnevmatik, kar je za 2,3 milijona več kot leto pred tem. Zanje so iztržili osem milijard dolarjev, medtem ko je leta 2010 prodaja znašala 6,4 milijarde dolarjev.

Predsednik in izvršni direktor družbe Goodyear Richard J. Kramer je ob objavi rezultatov poudaril, da so se uspešno spoprijeli s težavnim gospodarskim okoljem. "S segmentnim prihodkom iz poslovanja v znesku skoraj 1,4 milijarde dolarjev po vsem svetu in 276 milijonov dolarjev samo v Severni Ameriki, kar je najboljši rezultat po letu 2000 za to poslovno enoto, smo dosegli izreden napredek pri izpolnjevanju naših ciljev za leto 2013," je poudaril in dodal, da še naprej zaupajo dolgoročni strategiji.

Korporacija Goodyear pričakuje, da se bo dolgoročna rast globalne industrije pnevmatik nadaljevala tudi v letošnjem letu, a zaradi gospodarske šibkosti številnih trgov kratkoročno počasneje, kot je bilo napovedano. Podjetje načrtuje, da se število prodanih pnevmatik v letu 2012 v primerjavi z letom 2011 ne bo bistveno spremenilo. Pričakuje pa v prvem četrtletju za 20- do 25-odstotno zvišanje cen surovin, medtem ko naj bi se v celotnem poslovnem letu stroški za surovine povečali za približno pet odstotkov.

Goodyear kot eden vodilnih svetovnih proizvajalcev pnevmatik zaposluje približno 73.000 ljudi. Izdelke proizvaja v 53 obratih v 22 državah po svetu. Eden izmed obratov je tudi kranjski Goodyear Dunlop Sava Tires, ki je s 1400 zaposlenimi vodilni proizvajalec pnevmatik v jugovzhodni Evropi.