Po podatkih raziskave, ki jo je opravila Dijaška organizacija Slovenije, je nasilje v šoli doživela že kar polovica dijakov. Kot je povedal Lešnik, so največkrat poročali o verbalnem nasilju. Doživljali so ga tako s strani drugih dijakov, pa tudi profesorjev. Dijaška organizacija Slovenije in Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ), ki sta že do zdaj samostojno izvajala številne dejavnosti na področju preprečevanja nasilja v srednjih šolah, sta včeraj sklenila sodelovanje pri projektu NE!nasilje. Kot je povedal glavni tajnik sindikata Branimir Štrukelj, je takšno skupno prizadevanje za preprečevanje nasilja v času, ko se soočamo z zahtevnimi socialnimi vprašanji, pomembno in lahko prinese pozitivne rezultate.

Lešnik je prepričan, da bi med dijaki, profesorji in preostalimi v srednjih šolah morali prevladovati spoštovanje, upoštevanje medsebojnih razlik in prilagajanje drug drugemu. Če tega ni, se pojavijo napetosti in izbruhne nasilje. Skrb zbujajoče je, je dodal, da se profesorji marsikdaj ne odzovejo prošnjam po pomoči, ko se dogaja nasilje. "Šola mora zagotavljati varnost," je prepričan Lešnik. S tem se strinja tudi Štrukelj. V času krize, ko je socialni in materialni položaj v družinah izjemno dramatičen, bi morala po njegovem šola kot prostor srečevanja učiteljev in dijakov odigrati ključno vlogo pri zagotavljanju stabilnega in varnega okolja. A učitelji po njegovem pogosto občutijo, da niso dovolj usposobljeni za obvladovanje situacij, ko se v šolah soočijo z nasiljem. "Želimo si, da bi imeli o tem bistveno več znanja," je poudaril. Čeprav po nasilju v šolah naša država v evropskem merilu po Štrukljevem mnenju sodi v povprečje in ne izstopa, bi stanje lahko s pomočjo skupnih prizadevanj izboljšali. Projekt je po njegovem podlaga za to, da se v državi naredi bistven preskok - o nasilju se bo z njegovo pomočjo odkrito razpravljalo, udeleženci, starši, učitelji, dijaki in strokovnjaki bodo na okroglih mizah in preostalih dogodkih predlagali možne rešitve in podobno. "Tako bomo lahko preprečevali nasilje in znali ustrezno odreagirati."

Ključno pri zajezovanju in preprečevanju nasilja v šolah je, pravi Štrukelj, da se znajo tako učitelji kot tudi dijaki in njihovi starši ustrezno opredeliti do njega. Treba je poudariti, da nasilje ni sprejemljivo in da mora tisti, ki ga povzroča, nositi posledice. A do takšne drže po njegovem lahko pripelje le tehten premislek, populizem in površinske sodbe ob posameznih primerih nasilja pa prinesejo več škode kot koristi, je še dejal Štrukelj.