Zgolj uvedba nacionalne banke podatkov javnih naročil bo na leto udeležencem prihranila okoli 140 milijonov evrov, napoveduje vlada.

Monti je po seji vlade dejal, da EU, mednarodni opazovalci in finančni trgi vse večji pomen pri konsolidaciji javnih financ dajejo strukturnim reformam v podporo gospodarski rasti. Prav včeraj je Italiji uspelo pod ugodnejšimi pogoji izdati polletne obveznice. Poenostavitve bodo po Montijevih besedah izboljšale kakovost življenja državljanov in okrepile konkurenčnost gospodarstva. "Naj vas ne preseneča, če so naše seje precej dolgotrajne. Ukrepe želimo sprejemati čim hitreje, v slabih dveh mesecih smo sprejeli že tretji obsežen reformni paket, vendar želimo ukrepe vedno temeljito pretehtati," je Monti pojasnil približno šest ur trajajočo vladno sejo. Precejšen del ukrepov se nanaša na posodobitev poslovanja državnih organov in institucij. Na primer, študentje se bodo po novem na univerze vpisovali po elektronski poti, z zavodom za pokojninsko in invalidsko zavarovanje bodo podjetja in posamezniki lahko poslovali izključno prek elektronskih bančnih poti in nič več v gotovini, prav tako bo po novem mogoče urejati različne certifikate. Zaradi uvajanja takšnega poslovanja se pojavljajo pomisleki, da bi to močno otežilo življenje starejših, ki ne znajo uporabljati niti računalnika niti svetovnega spleta.

Podobno kot obsežen paket liberalizacij gospodarstva, ki ga je vlada potrdila minuli teden, naj bi tudi debirokratizacija pospešila gospodarsko rast države, ki se ji letos obeta okoli dvoodstotna recesija. Zaposleni v panogah in poklicih, v katere je Monti posegel z liberalizacijo, niso zadovoljni z ukrepi. Sedem sindikatov, ki so napovedali včerajšnjo splošno stavko, sporoča, da protestirajo proti Montijevi ekonomski politiki, ki kaznuje zaposlene, upokojence, prekarne delavce in brezposelne, medtem ko tisti, ki so povzročili finančno krizo in zaslužili s špekulacijami, ne bodo kaznovani. Stavka v javnem prometu, ki je zajela avtobusne linije, lokalni železniški promet, podzemno železnico in tramvaje, pa je uporabnike spravila v nejevoljo. Jezni ugotavljajo, da nihče ne ve, zakaj stavkajo, in da promet ustavijo že prav vsak mesec.