Največji delež po bruto vrednosti oglaševanja še vedno pripada televiziji, ki s 426,30 milijona evrov predstavlja 67,7 odstotka oglaševalskega trga. V primerjavi z letom 2010 je sicer bruto vrednost oglaševanja na televiziji narasla za pet odstotkov, so za STA pojasnili v Mediani.

Oglaševanje v tiskanih medijih je lani upadlo za 2,4 odstotka na 147,15 milijona evrov, s čimer je predstavljalo 23,4 odstotka vsega oglaševanja. Tretji največji delež oglaševalskega prostora je s petimi odstotki predstavljalo oglaševanje na internetu, kjer pa se je bruto vrednost oglaševanja v primerjavi z letom 2010 povečala za 31,3 odstotka na 31,18 milijona evra.

Precej manjši je bil 0,2-odstotni delež oglaševanja v kinematografih, ki je upadlo za 33,9 odstotka na 977.862 evrov. Mobilni marketing je predstavljal 0,1-odsotni delež vsega oglaševanja - oglaševanje na mobilnih telefonih je upadlo za pet odstotkov na 776.526 evrov.

Mediana sicer v lanskem letu še ni merila vrednosti oglaševanja na radiu, ocenjujejo pa, da je to znašalo 23,49 milijona evrov in s tem predstavljalo 3,7 odstotka skupnega kolača.

Največji delež oglaševanja v tiskanih medijih je sicer pripadel revijam (33,2 odstotka), sledi pa oglaševanje v dnevnikih (31,5 odstotka), prilogah (18,1 odstotka), časopisih (13,6 odstotka) in vloženkah (3,6 odstotka).

Z 18,44 milijona evrov je bil v slovenskih medijih največji oglaševalec Spar, Henkel Slovenija pa je s 16,41 milijona evrov zasedel drugo mesto. Sledili so P&G (16,39 milijona evrov), Reckitt Benckiser (16 milijonov evrov) in Mercator (14,43 milijona evrov).

Najbolj oglaševana panoga v lanskem letu je bila panoga veletrgovin in nakupovalnih centrov, sledili so osebni avtomobili, mobilna telefonija in farmacevtski izdelki.

Bruto vrednost oglaševanja sicer pomeni, da so oglasi na katerih temelji, zbrani in izračunani za tiskane medije, televizijo, internet, kino in mobilni marketing glede na uradne cene iz cenikov in ne upoštevajo nobenih popustov ali brezplačnih objav.

Z letošnjim letom bodo na Mediani pričeli spremljati tudi radio, ki ga do sedaj niso. V letošnjem letu so znotraj raziskave Mediana IBO uvedli tudi novost spremljanja oglaševanja na zunanjih površinah, in sicer so vzpostavili monitoring oglasnih površin v Sloveniji.

V zunanje oglaševanje so vključili tudi zunanje digitalne zaslone, na katerih se predvaja specifična vsebina in oglasna sporočila. Gre za javni multimedij, interaktivni medij, kjer se dnevno objavljajo uredniško oblikovane vsebine. Namen medija je informiranje s koristnimi in zanimivim vsebinami, ki so prilagojene lokaciji, času in uporabnikom, so zapisali na Mediani.