Reševalci so pregledali skoraj ves del ladje, ki ostaja nad vodno gladino, strokovnjaki pa menijo, da trenutno ni veliko možnosti, da bi iztekla večja količina goriva. Doslej so našli enajst trupel, še 24 ljudi pa je pogrešanih.

Takoj, ko bodo razglasili, da je iskanje preživelih končano, bodo posebne ekipe pričele z vrtanjem skozi trup ladje proti 17 cisternam, v katerih je več kot 2000 ton nafte. Nizozemsko podjetje SMIT, ki tudi sodeluje pri reševanju, je sporočilo, da bi to lahko trajalo nekaj tednov.

Avgusta že pluli blizu obale

Satelitski posnetki, ki so jih dobili pri BBC, pa kažejo, da je Costa Concordia na potovanju lanskega avgusta plula še bliže obali Giglia kot prejšnji petek, ko se je katastrofalna nesreča zgodila. 14. avgusta lani je bila od obale oddaljena le 230 metrov, takrat pa so zaradi festivala na otoku "ovinek" odobrili pri podjetju Costa Cruises, ki je lastnik ladje.

S podjetja Costa Cruises so v ponedeljek sporočili, da 14. avgusta ladja ni bila nikoli manj kot 500 metrov od obale, da pa v petek za spremembe smeri niso odobrili oziroma zanjo niti niso vedeli.

Glede na to, da se je nekaj podobnega zgodilo že pred meseci, pa je prav verjetno, da so pri Costa Cruises tudi zdaj vedeli za spremembo smeri.

Kapitan italijanske ladje, Francesco Schettino, je trenutno v hišnem priporu, saj je obtožen, da je povzročil nesrečo.

Katere zemljevide je uporabljal Schettino?

Britanska hidrografska pisarna (UKHO) pa je izdala izjavo, v kateri ni komentirala, ali so pri Costi Concordiji uporabljali njihove pomorske karte - na njih namreč na mestu nesreče čeri niso zabeležene. Pri UKHO so poudarili, da so njihove karte le v merilu 1:300.000, in da je italijanske pomorske zemljevide mogoče dobiti v veliko večjem merilu.

"Treba je poudariti, da takšne karte zaradi meril veljajo za neprimerne za navigacijo v bližini obale," so sporočili pri UKHO. Če se je Schettino resnično ravnal po njihovih pomorskih zemljevidih, bi lahko bilo to v primeru sodnega procesa proti njem pomembna točka njegove obrambe. 

Vas zanima, kako se je kapitan Schettino izmikal ukazom, naj se vrne na ladjo?