Gostinsko osebje, ki naj bi po Rumpfovih navedbah Lipico odškodovalo za 64.895 evrov, je nad temi obtožbami zgroženo. "Od direktorja, ki nas je javno oblatil, da krademo, zahtevamo, da se nam javno tudi opraviči, saj nismo ničesar ukradli," so nam delavci Lipica Turizma povedali v sredo zvečer, ko smo se sestali z njimi.

Poudarili so, da so direktorja Rumpfa že 5. decembra 2011 v odgovoru, ki so ga nanj naslovili priporočeno s povratnico, pozvali, naj jim pojasni, kdaj naj bi nastal omejeni primanjkljaj, in predstavi dokaze, da so zanj res krivi redno zaposleni gostinski delavci, saj so v letu 2011 v Lipici za strežbo najemali tudi študente in sezonske delavce. Delavci so Rumpfu v tem dopisu predlagali, naj pokliče kriminaliste, ki naj pomagajo razkriti, kdo v Lipici je kradel. "Ker smo ves čas vestno delali in vsak dan oddajali obračunske inkase v blagajno, verjamemo, da ne bo težko tega problema razčistiti in ugotoviti resnice," je gostinsko osebje zapisalo v pismu direktorju Tomiju Rumpfu. A kriminalistov (še) ni bilo v Lipico. (Rumpf se je na novinarski konferenci pred tednom dni izgovarjal, češ da za to, da lahko pokliče kriminaliste, potrebuje pooblastilo sveta Kobilarne Lipica, ki ga je dobil šele minuli petek.)

Rumpf: Očitki o mobingu so neutemeljeni

"Ta krivica me zelo boli. Odkar so me obtožili, da sem ukradla denar, ne morem spati. Trideset let delam v Lipici, pa bom šla tik pred upokojitvijo krast denar?" To je le ena od številnih izpovedi ogorčenih lipiških delavcev, ki smo jih slišali med pogovorom z njimi. Zmotilo jih je tudi to, da jih je vodstvo 18. novembra 2011 z obvestilom na oglasni deski najprej seznanilo, češ da so krivi za dobrih 7000 evrov primanjkljaja v snack baru, letnem vrtu in baru hotela Klub, čez natanko teden dni pa je na oglasni deski viselo novo obvestilo s precej zajetnejšim minusom - skoraj 65.000 evrov. Primanjkljaj v letnem vrtu je tako v pičlem tednu dni narasel za približno desetkrat, v hotelu Klub pa z dobrih 66 na več kot 2500 evrov, čeprav sta bila po zagotovilih gostinskega osebja oba objekta takrat zaprta.

Med natakarji, ki jih je Rumpf obtožil, da kradejo, je tudi Erik Železnik, sin odvetnika Dušana Železnika, ki je pred dnevi pristojnim predlagal, naj zaradi mobinga nad zaposlenimi Rumpfa razrešijo. Člani sveta Kobilarne Lipica so ocenili, da Dušan Železnik tako ravna iz subjektivnih razlogov (ker je njegov sin v postopku redne odpovedi delovnega razmerja iz krivdnih razlogov), zato so njegov predlog zavrnili in direktorju izrekli soglasno podporo. Po Rumpfovih navedbah je odvetnik že decembra žugal, da bo proti njemu vložil kazensko ovadbo, če ne bo iz osebne mape njegovega sina (natakarja v Lipici) v treh sekundah uničil vseh dokazov, ki so se v zvezi z njegovim ravnanjem nabirali dolga leta. "Odvetnik Dušan Železnik poskuša s svojim neprofesionalnim in neetičnim pristopom doseči mojo razrešitev," je v pisnem odgovoru na naša vprašanja ponovil Tomi Rumpf in dodal: "Očitki o mobingu, ustrahovanju in poniževanju delavcev so neutemeljeni, res pa je, da sem vedno vztrajal pri spoštovanju delovnih navodil in delovne discipline in pri tem, da smo dosledno odpravljali vse napake.

Doslej ni bila podana niti ena prijava o mobingu, niti sindikatu niti kateri od strokovnih služb," je dejal direktor Rumpf.

Delavci se bojijo direktorja

Lipiški delavci so nam potrdili, da pisne pritožbe zaradi šikaniranja doslej res niso oddali, saj so se bali direktorjevega maščevanja. Povedali so, da so se večkrat ustno pritožili sindikalnim zaupnikom, da pa se tudi ti Rumpfa zelo bojijo, zato niso ukrepali. Potrdili so tudi navedbe odvetnika Železnika, češ da jih direktor maltretira, zato se je pri Železniku, kot ta sam pravi, po tistem, ko je javno opozoril na težave, oglasilo že kakih dvajset lipiških delavcev. Z nekaterimi od njih smo se pogovarjali tudi mi. Njihovih imen za zdaj ne bomo razkrili, so pa poudarili, da so vse pripravljeni pojasniti kriminalistom. "Zahtevali bomo, da se nam direktor, ki nas je obtožil kraje, opraviči in da javnost sliši tudi našo plat zgodbe," so odločni delavci Lipice.

Svet Kobilarne Lipica, ki ga vodi Maja Simoneti, je soglasno podprl vse Rumpfove postopke, ki jih vodi proti zaposlenim, ne da bi poprej tudi obtoženim omogočil, da povedo svojo plat zgodbe. "Dokazi, ki smo jih videli, so nas prepričali, da direktor ravna pravilno. Svet ni preiskovalni organ. Mi ne bomo zaslišali ne odvetnika ne zaposlenih, ker to pač ni naloga sveta," je novinarjem pojasnila Simonetijeva.

Kronski dokaz, ki ga je svetnikom predstavil Rumpf, naj bi bil računalniški izpisek o brisanih artiklih v letu 2011. Večina natakarjev naj bi namreč marsikaj od tega, kar so postregli gostom, naknadno izbrisala iz računalnika in denar pobasala v žep. Primer: dva natakarja naj bi samo v enem mesecu skupaj zagrešila več kot 22.000 izbrisov. Postavlja se vprašanje, ali sta sploh prodala toliko artiklov in kako to, da tega pristojni niso takoj zaznali? Natakarjem se zdi odgovor preprost. "V našem blagajniškem programu so tipke z imeni artiklov (hrana in pijača) brez vpisane cene, ki jo lahko vidimo le s klikom na posamezni artikel. Ko pogledamo ceno, klik izbrišemo in ga ne registriramo v naročilo. Ta izbris nikogar ne bremeni in seznam, ki ga je direktor predstavil nadzornikom, je seznam teh izbrisov," trdijo lipiški gostinski delavci in dodajajo: "Noben natakar v Lipici ne zna in ne more izbrisati že izdanega računa. V pisarni pa imajo dostop do blagajne vsakogar od nas. Če blokiram pico, mi jo lahko v pisarni v trenutku stornirajo."