Pri Daimlerju so se za proizvodnjo v Indiji odločili, ker želijo imeti koristi od hitre rasti tega tretjega največjega trga tovornih vozil na svetu, je v New Delhiju, kjer v teh dneh poteka avtomobilska razstava Auto Expo, povedal član upravnega odbora Andreas Renschler.

V prvi Daimlerjevi tovarni tovornjakov v Indiji bodo sprva lahko izdelali 36.000 tovornih vozil na leto, pozneje pa naj bi njene zmogljivosti povečali na 70.000 vozil. Proizvodna paleta se bo gibala od tovornjakov z najvišjo dovoljeno težo šest ton pa vse do tistih s težo 49 ton.

Daimler bo do leta 2015 v indijsko tovarno vložil skupaj približno 700 milijonov evrov. O imenu svojega novega modela je koncern s sedežem v nemškem Stuttgartu že pred časom pojasnil, da Bharat v različnih narečjih pomeni Indija. Do konca leta 2012 naj bi bil na voljo pri približno 70 trgovcih v Indiji.

Bharatbenz je peta znamka tovornih vozil nemškega koncerna. Ta je znan predvsem po znamki Mercedes-Benz, izdeluje pa še tovornjake japonske znamke Fuso ter ameriške Freightliner in Western Star.

V indijski Tati bodo varčevali

Indijski konglomerat Tata je pozval podjetja v skupini, da v luči zaostrovanja stanja v globalnem gospodarstvu revidirajo napovedi in drastično znižajo stroške, je poročal časnik Times of India. "Načrti za širjenje bodo morali biti usklajeni s trenutno realnostjo," je v internem elektronskem sporočilu zapisal predsednik skupine Tata Ratan Tata.

Prvi mož skupine, ki se letos poslavlja, je zaposlene v internem novoletnem sporočilu opozoril, da bo potrebno načrte ponovno pregledati in po potrebi omejiti. Podobno opozorilo je sicer vodstvo konglomerata izdalo že v začetku leta 2009, ko se je Indija borila s finančno krizo.

Sicer je Tata še naprej optimističen glede prihodnosti podjetij v skupini. Kljub opozorilu je namreč v sporočilu zaposlenim poudaril, da se ne rabijo izogibati vsakršnim tveganjem, saj bi s tem lahko zamudili nove poslovne priložnosti.

Nosilna podjetja skupine Tata, med njimi avtomobilski proizvajalec Tata Motors, ponudnik programskih storitev Tata Consultancy Services in jeklarski gigant Tata Steel, so v tretjem lanskem četrtletju ustvarili dobičke, ki so bili pod pričakovanimi. Poslovanje so prizadeli predvsem višji stroški materiala, šibko povpraševanje iz Evrope in neugodno gibanje menjalnega tečaja indijske rupije.