Drevo življenja (The Tree of Life)

Film opisujejo kot impresionistično zgodbo teksaške družine sredi 1950-ih let. Zgodba sledi življenjski poti najstarejšega sina Jacka vse od nedolžnosti otroških let pa do odraslosti, ko ugotovi, da je živel v iluziji, ko skuša zakrpati težaven odnos z očetom (Brad Pitt). V vlogi odraslega Jacka smo gledali odličnega Seana Penna, ki v modernem svetu tava kot izgubljena duša, išče odgovore na vprašanja izvora in smisla življenja, medtem ko dvomi o obstoju vere. Režiser: Terrence Malick.

Polnoč v Parizu (Midnight in Paris)

Woody Allen si za novo romantično komedijo ne bi mogel izbrati boljšega kraja kot je Pariz, ki kar kriči po romantiki, ljubezni in intimnosti. Pravijo mu mesto zaljubljencev. "Seveda sem pristranski do New Yorka, saj sem se tam rodil in odraščal. A če ne bi živel v njem, bi bil naslednji na mojem seznamu Pariz," je v enem od intervjujev dejal veliki ameriški režiser. "Rad snemam v Parizu in rad ga predstavljam na svoj način, saj prek filma predstavim čustva, ki jih imam do njega."

V glavnih vlogah Gila in njegove zaročenke Inez sta zaigrala simpatični Owen Wilson in čudovita Rachel McAdams, nikar pa ne gre pozabiti, da se je v filmu pojavila tudi francoska prva dama Carla Bruni. Gil in Inez se z družino in prijatelji odpravita na počitnice v francosko prestolnico, kjer Gil, nezadovoljen s kariero ne ravno uspešnega hollywoodskega scenarista, neke noči tava po ulicah. Ko vstopi v nek avto, se znajde v preteklosti, v 20. letih prejšnjega stoletja, ki jih obožuje in v katerih se odvija tudi njegov prvi roman, ki ga piše. Osrednje vprašanje filma: Bi bilo življenje, drugačno od tega, kakršnega živimo, res boljše?

Služkinje (The Help)

Drama o državljanskih pravicah, ki jo režijsko podpisuje Tate Taylor, je posneta po knjižni predlogi istoimenskega romana Kathryn Stocket. Film je sestavljenka zgodbe belke Eugenie "Skeeter" Phelan in njenega odnosa z dvema temnopoltima služkinjama v dobi državljanskih pravic. Zgodba se v Ameriki dogaja sredi 60-ih let prejšnjega stoletja. Skeeterjeva je novinarka, ki se odloči napisati kontroverzno knjigo z zornega kota služkinj, pri čemer razkrinka rasizem, s katerim se vsakodnevno soočajo pri belskih družinah. Posebno je treba omeniti Emmo Stone v glavni vlogi, kakor tudi Violo Davis, Octavio Spencer in Bryce Dallas Howard.

Saga Somrak: Jutranja Zarja – 1. del (The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1)

Oboževalci Sage Somrak so v prvem delu Jutranje Zarje prišli na svoj račun, saj sta bila Bella in Edward končno pripravljena narediti še korak dalje v njuni ljubezenski zvezi. Poroka jima je uspela kljub napadom vampirjev, begu pred zlobnimi silami in še čem. Mišičasti volkodlak Jacob se je tako moral končno sprijazniti, da Bella ne bo nikoli (več) pristala v njegovem objemu, mladoporočenca pa sta se morala, saj sta s poroko sprožila niz usodnih dogodkov, boriti za življenje.

Igralska zasedba bo ista kot v prejšnjih filmih, vsaj kar se glavnih junakov tiče. V vlogi Belle smo ponovno videli Kristen Stewart, Robert Pattison je navduševal v vlogi bledoličnega vampirja Edwarda, oči vseh ostalih deklet, ki pa imajo raje volkodlake, pa so bile usmerjene v Taylorja Lautnerja.

Melanholija (Melancholia)

Dolgo časa pričakovani režijski presežek (vsaj po mnenju kritikov) Larsa von Trierja je bil premierno prikazan na letošnjem 64. filmskem festivalu v Cannesu, kjer je vodilna igralka Kirsten Dunst prejela nagrado za najboljšo vlogo. Zgodba govori o dveh sestrah Justine in Claire pred poroko in kmalu po njej, medtem ko svet čaka na trk Zemlje s planetom Melanholija, ki bo pogubil življenje na našem planetu.  

Trier je navdih za film dobil iz depresivne situacije, v kateri se je znašel, in dejstva, da depresivni ljudje v stresnih situacijah ostanejo mirni. "Mislim, da je v Justine veliko mene. Precej je zasnovana na moji osebnosti in mojih izkušnjah z napovedmi sodnega dne in depresijo. Medtem ko naj bi bila Claire ... normalna oseba," je o sestrah povedal Trier.  

Dekle z zmajskim tatujem (The girl with a dragon tatoo)

Kot že tolikokrat poprej je bila najprej knjižna uspešnica Stiega Larssona, nato pa film. Nova adaptacija predstavlja srhljivo skrivnost o izginulem dekletu, ki jo skuša po več desetletjih razvozlati neutrudni novinar Mikael (aktualni James Bond, Daniel Craig). Moči združi z računalniško raziskovalko Lisbeth (Rooney Mara), med razkrivanjem grozljivih umorov pa se znajdeta v smrtni nevarnosti, saj vplivni ljudje ne želijo, da bi resnica prišla na dan.

"Zlo bo z zlom pregnano"  je nekakšno vodilo filma oziroma stavek, ki ga napoveduje, hkrati pa je švedski pregovor. Igralec Stellan Skarsgård, tudi sam Šved, ga je med snemanjem zaupal režiserju Davidu Fincherju. Temu je bil izrek všeč in ga je uporabil za film.

The Descendants

Med najbolj opažene filme leta se je uvrstila tudi komedija Georga Clooneyja (v režiji Alexandra Payna). Govori o havajskem baronu zemljišč Mattu Kingu, ki se po hudi nesreči soproge (pri življenju jo ohranjajo le aparati) s hčerjo odpravi na potovanje, na koncu katerega se želi soočiti z mladim nepremičninskim agentom, ki je bil soprogin ljubimec.

To je bila za Shailene Woodley, ki igra v vlogi Clooneyjeve hčere, prva velika filmska vloga. Sicer je najbolje poznana po vlogi v televizijski nanizanki Skrivno življenje ameriškega najstnika.

Zmagovalec (Moneyball) 

V drami o športu sta moči združila eden najlepših ljudi na svetu, Brad Pitt, in eden vzpenjajočih se mladih igralcev, Jonah Hill. Zgodba temelji na resničnih dogodkih in izkušnjah športnega direktorja baseballskega kluba, v katerem mora menedžer Billy (Pitt) sestaviti moštvo za novo sezono. Ker se zaradi nizkega proračuna ne more meriti z večjimi klubi, nima možnosti izbire najboljših igralcev, zato se odloči za nov pristop. S pomočjo statističnega genija Petra (Hill) sestavita moštvo iz popolnih neznancev, kar ni všeč ne gledalcem ne vodilnim v klubu. Kljub poraznemu začetku in vedno glasnejši opoziciji, se Billy odloči vztrajati in spremeniti sistem igre.

Film so posneli po knjižni predlogi Michaela Lewisa. “Kadarkoli se knjigo priredi v film, obstajata dve možnosti.: filmarji se bodisi držijo knjige ali pa si izmislijo svojo zgodbo,” je dejal Lewis. “Pri Zmagovalcu sem se odkrito rečeno spraševal, kako jim bo to uspelo, ker knjiga nima ravno ene same naracije ali dramatične zasnove, ki jo običajno vidimo v filmih. Zato je bilo resnično težko razvozlati šifro in zadeti bistvo in bil sem izjemno prijetno presenečen, ko sem videl, da je Bennettu in scenaristom uspelo nemogoče – ne samo, da mi je bil film všeč, osupel sem bil nad tem, kako dobro predstavi knjigo. Je pristen in se zvesto drži tistega, kar se je zgodilo Billyju in A-jem, in tistega, kar so dosegli.”