Raziskovalci so prepričani, da se dodatno leto, ki ga otrok preživi v šoli, odraža v stopnji njegove inteligence. Niso pa popolnoma prepričani, če to velja samo za tiste otroke, ki se šolajo ali kar za vse.

Jasno je, da obstaja povezanost med inteligenčnim količnikom (IQ) in izobrazbo posameznika. Dokazati, da pa obstaja povezava med stopnjo IQ-ja in časom, ki ga otrok preživi v šoli, pa je veliko težje, poroča BBC. Prav možno je namreč, da več časa v šoli preživijo otroci, ki so že tako ali tako bolj inteligentni od svojih vrstnikov. Če je temu tako rezultati raziskave niso prav nič presenetljivi.

Norveški raziskovalci so se raziskave lotili v okviru domačega šolskega sistema. Med leti 1955 in 1972 je norveška vlada dvignila čas obveznega šolanja iz sedmih na devet let. To je pomenilo, da so otroci šolo zapustili pri 16 in ne več pri 14. Raziskovalci trdijo, da je opazen porast IQ-ja in splošne izobrazbe v času uveljavljanja te reforme.

Še več, trdijo, da dodatno leto šolanja pomeni, da se otrokov IQ poveča za 3,7 točke. Priznavajo, da posplošitve niso mogoče, ker se prav lahko zgodi, da so njihove ugotovitve resnične samo za norveški sistem izobrazbe. Kljub temu pa vseeno ostajajo prepričani, da je v času pubertete IQ posameznika mogoče povečati, še poroča BBC.