Razlog za bistveno poslabšanje poslovnih rezultatov je znaten padec prihodkov pri Maerskovi dejavnosti kontejnerskega ladijskega prometa, največji tovrstni družbi na svetu. Maersk Line bo zaradi okoli 12-odstotnega padca cen ladijskih prevozov in višjih cen goriva namreč utrpela izgubo v višini 1,58 milijarde danskih kron (212 milijonov evrov), še v istem lanskem obdobju pa je dosegel dobiček 5,9 milijarde kron (793 milijonov evrov).

Razlog padca cen ladijskih storitev je prezasičenost trga, saj so ladijske družbe v pričakovanju močnega gospodarskega okrevanja okrepile dejavnosti pridobivanja novih kontejnerskih ladij. Svetovna flota kontejnerskih ladij se je tako v prvih devetih mesecih letošnjega leta povečala za kar 224 plovil s skupno kapaciteto 1,6 milijona šestmetrskih kontejnerjev.

Pričakovanje okrevanja v tretjem četrtletju, ki pa ni prišlo

Toda zdajšnje zaostrovanje gospodarskih razmer je povzročilo manjšo rast povpraševanja po kontejnerskih prevozih od pričakovane in povzročilo višek ponudbe, je dejal Nils Smedegaard Andersen, prvi mož družbe, ki sicer skrbi za okoli 16 odstotkov skupnega globalnega pomorskega transporta industrijskih proizvodov.

Nižje povpraševanje po kontejnerskem prometu je povzročil zlasti nižji obseg izmenjave med Azijo in Evropo, saj se slednja nahaja v vrtincu dolžniške krize. Zaradi tega bo po Andersenovih besedah svetovna industrija kontejnerskega transporta utrpela precejšnje izgube, pri čemer jo bo Maersk Line, ki je v tretjem četrtletju prepeljal ekvivalent 2,1 milijona 12-metrskih kontejnerjev, odnesel bolje od konkurence.

Matična družba Maersk je v tretjem četrtletju sicer utrpela kar 82-odstotni padec čistega dobička na 1,64 milijarde kron (220 milijonov evrov), medtem ko so prihodki upadli za 0,6 odstotka na 80,8 milijarde kron (10,9 milijarde evrov). Za celotno leto družba načrtuje čisti dobiček med 2,2 in 2,5 milijarde evrov, vključno s prihodki od prodaje trgovske dejavnosti v Veliki Britaniji.