Kot je Čokl povedal ob obisku predsednika Danila Türka v njihovem podjetju minulo sredo, so v prvih devetih mesecih letos ustvarili približno 15 milijonov evrov dobička in več kot 30 milijonov evrov denarnega toka, tako da lahko brez težav odplačujejo vse kredite in druge obveznosti. Sicer pa so v Impolu pripravili strategijo do leta 2015, kjer so jasno opredeljene smernice tako za področje stiskalništva kot za področje valjarništva.

Njihova zadnja velika naložba v enoto Alumobil se je po Čoklovih besedah že izkazala za pravilno odločitev, čeprav je potekala v času velike krize. A, kot je poudaril, so zaradi tega ravno v trenutku, ko je gospodarstvo v Evropi znova zaživelo, prišli na trg s povečano zmogljivostjo proizvodnje, zato lahko zdaj dobro delajo in zadovoljujejo potrebe kupcev.

Ob tem pa Čokl poudarja, da Alumobil vendarle potrebuje še dodatne zmogljivosti na livarskem področju, zato že pripravljajo novo investicijo v livarno, ki bo vredna okoli 12 milijonov evrov. Pri tem pa se soočajo z različnimi težavami, tudi pri pridobivanju okoljevarstvenih in drugih dovoljenj. Na tem področju pa je administracija v Sloveniji razmeroma počasna in ne zadovoljuje potreb industrije, zato ta posledično zamuja na konkurenčnem trgu, ki nikogar ne čaka.

Srbska tovarna odlična odločitev

Predsednik uprave Impola je izpostavil tudi tovarno Seval v Srbiji, ki se je po njegovem izkazala kot odlična odločitev. Tovarna je praktično že vrnila vse, kar so v njo vložili, trenutno je pravzaprav eden boljših delov skupine Impol. V Užice ta trenutek vlagajo novih 15 milijonov evrov, saj sedanjim dodajajo nekatere nove programe. Seval je tretji največji izvoznik v Srbiji, ki v Užicah zaposluje okoli 700 ljudi.

Skupina Impol ima v Sloveniji zaposlenih še dodatnih 1000 ljudi in letno ustvari skoraj pol milijarde evrov prihodkov, hkrati pa je tudi v Sloveniji eden večjih izvoznikov. Skoraj celotna proizvodnja je namenjena tujim trgom, saj tja prodajo 91 odstotkov proizvodnje. Ob tem je Čokl opomnil še na njihovo dokaj specifično poslovno okolje, saj na eni strani kupujejo aluminij, ki ga je treba plačati takoj, na drugi pa imajo kupce, ki plačajo v določenih rokih ali celo veliko pozneje.

Med terjatvami do nekaterih kupcev so tudi tiste od bližnjega Almonta, ki je v prisilni poravnavi. Čokl je zavrnil govorice, da bi Impol lahko kupil omenjeno podjetje, saj bi morali po njegovem mnenju v Almontu najti strateškega partnerja, ki bi vzpodbujal njihovo branžo. Vsekakor pa so zainteresirani, da bi takšnega partnerja v Almontu našli, saj je to podjetje uporabnik njihovih proizvodov, je še dejal Čokl.