V sporočilu za javnost je prevoznik še zapisal, da so cene obeh naročil "primerljive", ob tem pa bodo plačali bistveno manj od 3,3 milijarde dolarjev, kolikor bi morali za 45 letal 737 plačati po kataloških cenah. Ameriški letalski proizvajalec jim bo namreč zaradi več kot triletnih zamud pri dobavi letal 787 omogočil neke vrste "nadomestilo", so še zapisali.

Poleg Boeingovih letal pa bodo pri družbi zamenjali tudi naročilo Airbusovih letal, in sicer bodo namesto petih A340 prejeli 15 malenkost manjših A330. Razlog je zlasti v ekonomičnosti, saj A330 z le dvema motorjema porabi manj goriva kot A340 s štirimi motorji.

Grožnja upočasnitve kitajskega gospodarstva

Pri prevozniku so poteze komentirali z upočasnjevanjem svetovne gospodarske rasti, ki "ima precejšen negativni vpliv na letalski promet in letalske družbe širom sveta posledično prilagajajo svoje strategije širitve." Prav to bodo storili tudi pri China Eastern, saj se bodo bolj osredotočili na domači trg, širitev na mednarodnih trgih pa bodo zaradi močne konkurence s strani Air China in China Southern Airlines omejili. Po mnenju poznavalcev je takšna strategija sicer dobra, vendar pa se lahko v primeru občutnejše upočasnitve kitajskega gospodarstva močno izjalovi.

Tudi pri največjem domačem prevozniku China Southern pa so namignili, da bi v bližnji prihodnosti utegnili preklicati ali spremeniti svoje naročilo za deset Boeingov 787. Razlog za to je vnovična zamuda pri dobavi, saj lahko prvo letalo zaradi težav pri certifikaciji pričakujejo šele prihodnjega julija.

Ali se bodo prevozniki raje odločali za 737NG in MAX?

Analitik pri RBC Capital Rob Stallard pa pojasnjuje, da so letalske družbe načeloma skeptične do prvih dobav novih letal zaradi porodnih težav in številnih neznank, kar velja tudi za novega 787. Posledično se Stallardu še kakšen preklic naročila dreamlinerja ne bi zdel nič čudnega, obenem pa bi lahko pomenil tudi prosta mesta za dobave prenovljenih Boeingovih modelov 737NG in 737 MAX, ki ju lahko pričakujemo v drugi polovici tega desetletja.