Človek je svojim elektronskim in ostalim napravam od nekdaj pripisoval človeške lastnosti. Avto umre in ne samo preneha delovati. Računalnik se ne izkopi, temveč zaspi. Takšnih primerov je ogromno.

Pametni oblikovalci so to lastnost razumeli in tržili že v 50-ih letih prejšnjega stoletja. Kot poroča Time je bil Steve Jobs eden izmed oblikovalcev, ki so to še kako dobro razumeli. Že sam logotip podjetja, ki ga je ustanovil, ugriznjeno jabolko, ki se mu nekdo ni mogel upreti, kaže na to, da je Steve razmišljal kako računalnike približati ljudem.

Apple - prikupen in uporabniku prijazen

Prvi Macintosh je bila višja oblika aparata, ki so mu pripisovali človeške lastnosti – majhen, pravokoten, a z ostrimi robovi. Da je bil računalnik še bolj prijazen do uporabnika, so se pri Applu odločili, da na zaslonu ne bo izrisan logotip podjetja, temveč da bo uporabnika pozdravil prijazni "Živjo“ (Hello). Apple je delal predvsem na tem, da bi bilo vse povezano z njihovimi računalniki, od ohišja, namizja pa vse do torbe za prenašanje računalnika, ljubko. In uspelo jim je, še zapiše Time.

Nobeno naključje ni, da so se pri Applu ob odsotnosti Jobsa vrnili k sivim računalnikom. Ko se je Steve leta 1990 vrnil, sta se v podjetje vrnili tudi ljubkost in pestra barvna paleta računalnikov.

Tudi računalnik lahko razmišlja

Novi modeli so leta 2002 postali resnejši in bolj pravilnih oblik. Apple je uspešen s prodajanjem bolj zrelega videza računalnikov predvsem zato, ker so ljudem predstavili idejo o tem, da računalnik ne zgolj deluje, temveč pri njemu lahko zasledimo tudi določene vzorce vedenja. Računalnik razmišlja o tvoji izbiri glasbe, o slikah, o tvojih obveznostih in o številnih drugih stvareh.

Po poročanju Timea so pri Applu z izumom iPoda in iPada napravam dodali še eno človeško lastnost - moč dotika. Uporabnik se brez miške in brez tipkovnice še bolj poveže z napravo in jo lahko vzame s seboj praktično kamorkoli, tudi v posteljo ali na sprehod.

Zavedati pa se je potrebno, da je bil Steve tudi odličen prodajalec, ki je s svojimi idejami in načinom predstavljanja in prodaje izdelkov poskrbel, da bodo Applovi izdelki, ko jih uporabnik enkrat kupi, za vedno postali del njegovega življenja.