"Številni bi cestni transport najraje ukinili, tovornjake bi dali na vlake, dodatno obdavčili in nasploh omejili promet z njimi. Da brez njih v naši družbi nikakor ne gre, ugotavljajo tudi Švedi.

V luči obetajočih se dodatnih stroškovnih obremenitev cestnega transporta, ponovnega obujanja teženj po selitvi prometa s cest na železnice in tudi možnosti zapor ter protestov prevoznikov doma in v tujini se poraja vprašanje, kako pomemben je cestni transport za delovanje naše družbe," so ugotovili na Transportal.si.

Švedsko prevozniško združenje AKERI je vlogo tovornjakov kot veznega člena v logistični verigi raziskalo in prikazalo v spodnji projekciji:

1. dan, ponedeljek: zmanjka svežega mleka in kruha, bolnišnicam svežih rjuh, pojavijo se motnje v oskrbi z zdravili in pri opravljanju poštnih storitev.

2. dan, torek: zaprejo se lekarne, v trgovinah zmanjka svežih prehrambnih izdelkov, pojavijo se prve motnje v oskrbi z gorivom in v gostinski dejavnosti, moten je javni promet.

3. dan, sreda: težave v komunali zaradi pomanjkanja antiseptičnih izdelkov, mlečni izdelki izginejo s prodajnih polic, javna prehrana ne deluje več, zmanjkuje goriva, močno omejen je javni promet.

4. dan, četrtek: primanjkuje hrane, goriva ni več, javni promet obstane, na ulicah se nabirajo kupi smeti, časopisni dnevniki prenehajo izhajati.

5. dan petek: zmanjka pitne vode, hoteli in restavracije se zapro, pojavi se splošno pomanjkanje hrane, prekinjena je industrijska proizvodnja. pm