Čez nekaj desetletij boste lahko na moskovski železniški postaji vstopili na vlak in potovanje končali na železniški postaji Grand Central v New Yorku – pri tem pa ne boste niti enkrat zapustili vlaka.

Rusija naj bi namreč ponovno obudila projekt gradnje podmorskega tunela čez 105 kilometrov širok Beringov preliv, ki deli Sibirijo in Aljasko. Idejo so prvič predstavili leta 2007, tokrat pa ima veliko realnejše možnosti, da jo bodo tudi izvedli.

K temu pa bo pripomoglo tudi podaljšanje transsibirske železnice do vzhodnosibirskega mesta Jakutska. Ta proga, dolga 805 kilometrov, bi morala biti končana leta 2013.

Tunel bi bil dvakrat daljši od tistega, ki povezuje Veliko Britanijo in Francijo, zeleno luč pa je dobil ta teden v Jakutsku na konferenci delegatov iz Rusije, ZDA, Velike Britanije in Kitajske.

Sicer je podobno zamisel dobil že ruski car Nikolaj II. leta 1905, vendar pa je zaradi prve svetovne vojne, ruske revolucije 1917 in nato še Nikolajeve smrti ideja utonila v pozabo.

Tokrat Rusi mislijo resno, čeprav bodo morali ostalih 49 ameriških zveznih držav in tudi deset kanadskih provinc še prepričati. Cilj ni le turizem, temveč tudi odprtje novih trgovskih poti, po katerih bi različne surovine po lažji poti prevažali na ameriško tržišče.

Strokovnjaki menijo, da bi lahko nova proga ustvarjala okoli 11,5 milijarde dolarjev prometa na leto, kar pomeni zelo hitro povrnitev sredstev. Vseeno pa je vprašanje, kdo bo za ta izjemno težko gradbeni podvig plačal omenjenih 99 milijard dolarjev.