"Tak predlog absolutno ni v skladu s sklepi vlade v preteklih mesecih, saj vseskozi poudarjamo, da je treba varčevati. Pripravljamo rebalans, pri čemer ne vemo, na katerih področjih vzeti sredstva, zato se mi zdi ta predlog v tem trenutku res nesprejemljiv," je Radićeva novinarjem pojasnila ob prihodu na sejo vlade.

Če pa namerava vlada tak predlog zakona o delu v policiji sprejeti, mora po besedah ministrice v odstopu pač odpraviti nekatere že sprejete sklepe, sicer "res izgledamo popolnoma nekredibilni". Radićeva tudi ne vidi razloga, zakaj bi take ugodnosti, kot jih namerava uvesti zakon, veljale le za en del javne ali državne uprave.

Po njenih ocenah bodo tako predlogu verjetno sledili tudi podobni predlogi še za druge javne uslužbence. V tem primeru jo "res zanima, kako bosta vlada in finančni minister Franc Križanič lahko naprej vodila proračun, da bo vzdržen in ne bomo res pristali tam, kjer so Grčija in nekatere druge države".

Kot je pojasnila Radićeva, se o podpori predlogu ni pogovarjala z drugimi ministri, osebno pa ga zagotovo ne more podpreti. Na novinarsko vprašanje, ali "to darilo policistom" razume kot kupovanje podpore volivcev LDS pred prihodnjimi volitvami, pa pritrjuje z oceno, da so se volitve "očitno že začele".

Ministrica, ki je v ponedeljek podala odstopno izjavo, bo prisotna tudi na seji vlade prihodnji teden, saj bo po njenih besedah razrešitev ministric Zares v DZ predlagana na seji, ki se začne 11. julija.

Seje vlade se je danes udeležila tudi ministrica za kulturo v odstopu Majda Širca, vendar izjav novinarjem ni dajala. Ministrice za javno upravo v odstopu Irme Pavlinič Krebs na sejo ni bilo, nadomešča jo državna sekretarka Tina Teržan.

Omenjeni predlog zakona predvideva povečanje finančnih posledic za državni proračun v letih 2012 in 2013, in sicer v višini 50.000 evrov letno. Nato pa naj bi se stroški leta 2014 dvignili na 3,5 milijona. Od tega bi 1,7 milijona šlo za povečanje dodatka na stalnost, pol milijona pa za uvedbo dodatka za posebne obremenitve pilotov, kopilotov, tehnikov letalcev in posameznih delovnih mest v specialni enoti.

Slabih 470 tisočakov bi namenili dodatku za vodenje, sredstva pa so predvidena tudi za plačilo dodatka policistom, ki sodelujejo s posebno policijsko enoto in za dodatek za delo pooblaščenih uradnih oseb, ki vodijo prekrškovne postopke. Dobrih 50 tisočakov je predvidenih za dodatek poveljnikom, ki vodijo posebno policijsko enoto.

Na "neargumentirane" trditve Radićeve se je odzval Sindikat policistov Slovenije. Menijo, da potrjen zakon odpravlja "nesmiselne in neživljenjske omejitev za policiste, ki glede vsebine opravljenega dela izrazito izstopajo od drugih uradniških poklicev". Zato je "absolutno pravilno", da je pripravljavec zakona temu tudi sledil in čeprav imata oba predloga zakona po oceni sindikata tudi nekaj pomanjkljivosti, sta v celoti gledano pozitivna.

Tako v sindikatu oceno Radićeve o vzdržnosti javnih financ označujejo kot "neprimerno in diletantsko", saj se je pri pripravi zakona upoštevalo ravno vprašanje glede tega in so se "določbe zakona, ki pomenijo večje breme proračuna, preložile v leto 2014."

Tako je po njihovem "problematiziranje o 50.530 evrih na letni ravni sramotna in obsojanja vredna izjava za visoko državno uradnico, ki ima natančen vpogled v to, koliko so v zadnjem letu državni proračun obremenile nepremišljene investicije, nekontrolirane zaposlitve in izplačila v javnem sektorju". V sindikatu še dodajajo, da nova policijska zakonodaja ni političen, temveč "strokovno pripravljen akt".