"Zadnja leta je bila večina naših obiskovalcev tujcev, saj je ljubljanski grad z virtualnim muzejem tipična znamenitost, ki jo ti obiščejo. Projekcija v muzeju poleg slovenskega poteka še v angleškem, nemškem in italijanskem jeziku, vsebina razstave je predstavljena v slovenščini in angleščini," pravi Jasmina Pinoza z ljubljanskega gradu in dodaja, da je k večjemu obisku tujcev gotovo pripomoglo tudi ekonomsko okrevanje v Evropi.

Irena Ribič iz Muzeja novejše zgodovine splošno povečanje obiska pripisuje bogatejši ponudbi in dobremu oglaševanju. "Vsi stremimo k zanimivejši in živahnejši ponudbi. Muzej ne sme biti okostenela institucija, ki znanje zgolj podaja - obiskovalec mora postati aktivni soudeleženec pri procesu nastajanja razstave," pravi.

"Večji delež tujcev med obiskovalci narodnega muzeja je razumljivo opazen zlasti poleti, v času visoke turistične sezone. Seveda imajo ti v prvem planu obisk mestnih znamenitosti, muzeji jih pritegnejo predvsem z dobro stalno ali občasno razstavo. Delež tujcev v zadnjih letih sicer narašča sorazmerno s slovenskimi obiskovalci muzeja, gotovi tudi zaradi večje turistične ponudbe v Ljubljani in Sloveniji nasploh," razlaga Tinka Selič iz Narodnega muzeja Slovenije in dodaja, da je zgodovina slovenskega prostora za turiste gotovo zanimiva.

Seveda pa imajo muzeji tudi tehnično podporo, prirejeno tujim obiskovalcem "V prirodoslovnem muzeju tujcem nudimo brezplačno uporabo zvočnih vodičev za stalno razstavo, ki so na voljo v slovenščini, angleščini, francoščini in italijanščini. Kadar imamo kakšne večje občasne razstave, pa imamo tudi vodiče za tujce, ki razlagajo v angleščini," je povedala Breda Činč Juhant iz Prirodoslovnega muzeja Slovenije in dodala, da je k večjemu obisku tujih gostov gotovo pripomogla tudi turistična kartica urbana.