S svojim bagrom je tako v torkovih jutranjih urah zaprl dostop do gradbišča hitre ceste, ki jo je do julija lani gradil Vegrad, nato pa je Dars od pogodbe z njim zaradi zastoja pri delih odstopil. Kolenka je tako čakala usoda, ki jo delijo številni podizvajalci propadlih gradbenih velikanov: Vegrad mu je namreč ostal dolžan precejšnji znesek, ki mu ga Dars ni želel pokriti iz garancije, ki jo je imel za ta namen. Neuradno naj bi šlo za okrog 100.000 evrov, njegova pogodba, ki jo je sklenil z Vegradom, pa naj bi bila vredna okrog 350.000 evrov.

A zgodba samostojnega podjetnika iz Podgorcev v občini Ormož, ki je bager umaknil po tem, ko ga je Dars v sredo pozval k pogovorom, se od zgodb drugih podizvajalcev iz Darsovih projektov razlikuje v dejstvu, da je Dars bančno garancijo na odseku Gorišnica-Ormož dejansko unovčil. To se je po naših podatkih zgodilo pol leta po prekinitvi pogodbe z Vegradom, torej v začetku januarja, pri čemer je Dars z denarjem iz garancije poplačal tudi enega od podizvajalcev. Natančneje, šlo je za podjetje Gradis biro za projektiranje iz Maribora, ki je v okviru plačila iz garancije prejelo skoraj 105.000 evrov. Omenjeno podjetje, ki ima veliko referenc s področja konstrukcije mostov, je znano iz zgodbe o obnovi ljubljanske opere, kjer je sodelovalo kot Vegradov podizvajalec, eden od zaposlenih v podjetju Tadej Veber pa je bil pred tem zunanji svetovalec takratnega naročnika, ministrstva za kulturo.

Zakaj je torej Dars enega od podizvajalcev poplačal, drugim pa "omogočil" le, da so svoje terjatve prijavili v stečaju Vegrada? V družbi za avtoceste, ki jo vodi Mateja Duhovnik, so pojasnili, da "so bili za poplačilo podizvajalca iz predmetne garancije v konkretnem primeru izpolnjeni prav vsi pravni in finančni pogoji za poplačilo". "Zato v celoti zavračamo trditev, da bi podizvajalce obravnavali neenakopravno. Hkrati pa izpolnjevanje vseh pogojev samo po sebi pojasnjuje razlog poplačila podizvajalca," so nam razložili na Darsu.

Toda zgodba se tu šele začne. Na vprašanje, katerega pravnega ali finančnega pogoja Boštjan Kolenko ni izpolnjeval, nam je njegova zastopnica in soproga Valerija Kolenko odgovorila, da "Darsu niso predložili IOP obrazca (uporablja se za potrjevanje terjatev in obveznosti, op. p.)". "Takrat ga nismo mogli dobiti, ker je bil Vegrad že v stečaju," je poudarila in dodala: "Poplačilo iz naslova garancije so nam obljubili tudi v DDC, ki je nadzoroval gradnjo na odseku. Avgusta so nas celo pozvali, naj jim dostavimo dokumentacijo."

Nenavadno je tudi domnevno argumentiranje pristojnih, zakaj so kot edinega podizvajalca poplačali Gradis biro za projektiranje (njegov direktor je Vukašin Ačanski). Kolenkova nam je zatrdila, da naj bi se to zgodilo, ker je storitve podjetja potrebovalo v naslednjih mesecih. "Nujno so potrebovali projekte, ki jih je pripravljalo podjetje. Za Dars je bilo ceneje, da jih poplačajo za nazaj," je pojasnila. Na Darsu med razlogi za poplačilo mariborskega projektanta sicer niso navedli nadaljnjega sodelovanja z njim. Na vprašanje, ali je uprava poplačilo izpeljala kljub nasprotovanju strokovnih služb, pa so na Darsu odgovorili, da "je bil postopek izveden v skladu z vsemi predpisanimi notranjimi postopki".

"Smo v fazi dogovarjanja z Darsom. Priznati jim gre, da se trudijo za rešitev nastalega položaja, za katerega je v prvi vrsti odgovorno nekdanje vodstvo Vegrada, zoper katerega smo že lani vložili kazensko ovadbo, je še dodala Valerija Kolenko.