Luka Koper namreč na največjem tovrstnem evropskem sejmu nastopa skupaj z omenjenimi pristanišči, saj se zaveda vse močnejše konkurence na globalni ravni, ki pomeni tudi zaostren boj za blagovne tokove, so sporočili iz družbe.

Pristanišča združenja severnojadranskih pristanišč NAPA namreč letno pretovorijo za 100 milijonov ton blaga, medtem ko je samo pristanišče Rotterdam v lanskem letu pretovorilo 430 milijonov ton. "Severnojadranska pristanišča lahko le skupaj ponudijo zadostne kapacitete, ki bi v Jadran pritegnile kritične količine tovora," so dodali v Luki Koper.

Po njihovih besedah so podporo NAPI na sejmu izrazili tudi predstavniki treh držav, iz katerih izhajajo članice, in sicer državni sekretar na hrvaškem ministrstvu za transport Danijel Mileta, italijanski konzul v Münchnu Filippo Scamarga del Murgo ter državni sekretar na ministrstvu za promet Igor Jakomin.

Slednji je poleg krajše transportne poti med plusi združenja NAPA izpostavil tudi okoljski vidik te krajše poti, "saj ta pomeni prihranek na gorivu in posledično manjših emisijah CO2, kar je dolgoročno najbolj trajnostna rešitev".

Na sejmišču sta predstavnika pristanišč NAPA in združenja pristanišč nemške zvezne dežele Mecklenburg-Pomorjansko podpisala sporazum o sodelovanju, ki ima za cilj izgradnjo sodobnih in učinkovitih prometnih povezav med severnim Jadranom in baltskim morjem.

Sicer pa je danes v okviru sejma potekala tudi okrogla miza z naslovom Tajska in severnojadranska pristanišča kot vezna člena med jugovzhodno Azijo in Evropo, ki je bila v znamenju iskanja priložnosti za tesnejše sodelovanje pristanišč na eni in drugi strani. Luka Koper in Tajska pristaniška uprava sta med drugim podpisali tudi sporazum o sodelovanju, so še navedli v Luki Koper.