Odkrili so, da stresni hormoni, kot sta kortizol in adrenalin, sprožijo spremembe pri delovanju genov v nevronih, s tem pa se povečajo njihove sposobnosti za učenje.

Profesor Hans Reul, nevroznanstvenik z univerze Bristol, ki je vodil raziskavo, je povedal, da odkritje kaže na to, da bi učenje v stresnem stanju lahko povečalo sposobnost učencev za učenje.

Povedal je, da stresni hormoni izboljšajo mehanizem, ki "reprogramira“ DNK v možganih, ki poviša ali zniža delovanje določenih genov. Gre za tako imenovane epigenetske modifikacije.

Povedal je: "Pogosto ugotovimo, da so neprijetni spomini tisti, ki bolj pogosto ostanejo z nami do konca življenja kot prijetni spomini.“

"To je zaradi vloge, ki jo odigra stres – z biološke perspektive je očitno pomembno, da si zapomnimo nekaj, kar nas je prizadelo ali nas ogrozilo. Zdi se, da stresni hormoni združijo določene receptorje v naših možganih, ki povečajo nadzor nad epigenetskimi mehanizmi, ki so vpleteni pri učenju in tvorjenju spominov. Vzpodbudijo epigenetske mehanizme nadzora, zaradi tega pridejo do večjega izraza geni, ki igrajo vlogo pri učenju in tvorjenju spominov. Stresni hormoni tako izboljšujejo proces, ki običajno poteka med učenjem.“

Dr. Reul pa je opozoril, da je stres lahko tudi slab dejavnik pri učenju – predvsem, ko ga je preveč.

"Ko smo izpostavljeni izjemnemu stresu, ne moremo obdržati nobenih novih podatkov,“ je povedal. "Možgani preglasijo operacije in oblikovanje spomina ni učinkovito. Kronični, dolgoročni stres tudi ni dober.“