Omenjeno letalo je 1. junija 2009 na poti od brazilskega Ria de Janeira proti Parizu strmoglavilo sredi Atlantskega oceana, pri čemer je umrlo vseh 228 ljudi na krovu. Preiskava doslej ni uspela odkriti vzroka nesreče, kar naj bi bilo nemogoče brez omenjenih črnih skrinjic. Druga tovrstna naprava, ki je še niso našli, snema in hrani pogovore iz pilotske kabine.

Domnevajo, da so se pokvarili senzorji za merjenje hitrosti v času, ko je letalo priletelo v hudo nevihto nad Atlantikom. Ta podatek so dobili avtomatično od računalnika, preden je letalo strmoglavilo. Od nesreče naprej se potekale že tri reševalne akcije, ki so stale 28 milijonov dolarjev. Doslej so odkrili večino delov letala in tudi trupla ponesrečencev. Zadnja četrta iskalna operacija se osredotoča na 10.000 kvadratnih kilometrov morskega dna.

Francosko sodišče je marca začelo preiskavo proti družbi Air France, za katero je to največja tragedija v njeni zgodovini in proti proizvajalcu letal Airbus. Zaradi tega obe podjetji želita toliko bolj odkriti vzrok nesreče. BEA sicer še ni potrdila, ali bodo lahko iz najdene črne skrinjice s tehničnimi podatki potegnili kaj uporabnega, saj je bila naprava na dnu oceana v globini skoraj štiri kilometre skoraj dve leti pod močnim pritiskom.