Poglejmo cene delnic nekaterih bolj poznanih avtomobilskih znamk, kot so BMW, Daimler, Porsche itd. Vidimo lahko, da nekateri beležijo najvišje vrednosti v svoji zgodovini, preostali pa se tem vrednostim hitro približujejo. Veliko bolj zaostajajo Renault, Fiat, Peugeot itd., avtomobilske znamke, ki ne dosegajo najvišjih prodajnih cen. Proizvajalci avtomobilov iz Kitajske in Indije, ki v družbo najboljših šele prihajajo in imajo pred seboj še dolgo pot razvoja, pa so na borzi v najtežavnejših mesecih krize sicer doživeli padec delnic, vendar v zadnjem obdobju ponovno beležijo najvišje ravni v svoji zgodovini.

Obeti avtomobilskega sektorja ostajajo dobri, predvsem tistih podjetij, ki so se pravočasno usmerila na trge v razvoju. Pomemben mejnik smo zabeležili konec leta 2009, ko je bila prodaja avtomobilov na Kitajskem prvič večja kot v Ameriki. To rast zelo dobro izkoriščajo zahodna avtomobilska podjetja. Na grafikonu vidimo, da je število avtomobilov na 1000 prebivalcev še vedno najvišje v ZDA, sledijo evropske države s številko okoli 500 avtomobilov na 1000 prebivalcev. Visoko se uvršča tudi Slovenija, kjer ima v povprečju vsak drugi prebivalec avto. Število avtomobilov je v Rusiji, Braziliji in Kitajski precej manjše. Na samem repu pa najdemo Indijo, kjer je število avtomobilov zelo majhno. Če te številke prilagodimo kupni moči prebivalstva in tako dobimo bolj primerljive podatke, imajo v Braziliji, Rusiji ter predvsem v Indiji podpovprečno število avtomobilov.

Vidimo, da bodo ti trgi tudi v prihodnosti glavno gonilo rasti avtomobilskega sektorja. Po nekaterih podatkih bodo države BRIK leta 2020 predstavljale približno tri četrtine rasti celotnega sektorja. Ta visoka rast omenjenih držav pa bo zagotovo prinesla tudi nove svetovno znane izdelovalce avtomobilov. Kdo danes pozna Tata Motors, Great Wall Motor Company, Dongfeng, Byd, Mahindra itd.? Nekateri izmed teh indijskih in kitajskih proizvajalcev avtomobilov bodo v prihodnosti tako znani, kot so nam znana podjetja, omenjena na začetku članka. To pa bo pomenilo tudi, da bo njihova tržna kapitalizacija precej večja kot danes. Že sedaj v domačih državah predstavljajo ostro konkurenco, predvsem cenovno. V prihodnosti pa lahko pričakujemo tudi tehnološko.

V lanskem letu je bila gonilna sila sektorja Kitajska, rast prodanih avtomobilov je znašala 30 odstotkov, število prodanih avtomobilov se je tako povečalo s 13 milijonov na kar 16,9. BMW je v lanskem letu zabeležil že 30 odstotkov ali 1,5 milijarde evrov od skupnih 5 milijard svojega dobička iz poslovanja na Kitajskem. Predvidena rast na Kitajskem v letošnjem in naslednjih letih ostaja dobrih 10 odstotkov, prav tako tudi v Indiji. Napovedi pa so najbolj optimistične za Rusijo, kjer se letos pričakuje 17-odstotna rast prodaje.

V prihodnjih letih si lahko obetamo lepo rast svetovne proizvodnje avtomobilov. Po rasti v višini 14 odstotkov v letu 2010 bo letna rast do leta 2013 znašala slabih 7 odstotkov. Leta 2013 bo na svetu prodanih okoli 88 milijonov novih avtomobilov.