Dodali so še, da bo popoldne, predvidoma do 18. ure, lokomotiva premaknjena na končno mesto, kjer bo v petek opravljen njen pregled. Potem ko bodo z lokomotive odstranjeni morebitni še uporabni deli, bo lokomotiva razrezana.

Delavci Slovenskih železnic pa so v sredo odstranili razsuti tovor na tirnem zaključku v Zalogu, dele iztirjenega vagona in lokomotive ter pripravili lokomotivo za izvlek. Železniška tovorna vagona, ki sta v nedeljo skupaj s premikalno lokomotivo iztirila zaradi naleta, sta bila že odstranjena.

Intervencijska skupina je po tem, ko je bil slepi tir podaljšan za petnajst metrov in ko so lahko pripeljali dvigalo do mesta izrednega dogodka v Zalogu, v torek izvlekla še zadnji vagon, ki je bil na brežini. Izvlek vagona je bil tehnično zahteven in je trajal ves dan. Železniški promet pa med odpravo posledic izrednega dogodka ni bil oviran.

Med današnjim tehničnim reševanjem iztirjene lokomotive sodeluje Gasilska brigada Ljubljana, pod nadzorom katere bo intervencijska skupina danes izčrpala vse tekočine in maziva z lokomotive ter odstranila nekatere dele lokomotive. Delavci infrastrukture si bodo danes ogledali poškodovane infrastrukturne objekte in začeli potrebna popravila.

Opravljen bo tudi strokovni pregled terena, kemična analiza tal in določeni ukrepi za sanacijo brežine, in sicer v sodelovanju z upravljavcem vodotoka in podjetjem, ki bo izvajalo ekološko sanacijo.

Oceno dejanske okoljske škode in njene posledice bo mogoče podati po opravljenem ogledu, po nestrokovnih ocenah pa je nastalo do 500.000 evrov škode. Po do zdaj znanih podatkih je iz lokomotive v zemljo izteklo do 1000 litrov goriva. Širitev okoljske škode je v nedeljo z namestitvijo lovilnih čreves in pivnikov preprečila Gasilska brigada Ljubljana.

Interna preiskava še poteka, zato vzroki za izredni dogodek še niso znani.

Spomnimo, da je na železniški progi v Zalogu v nedeljo zjutraj dizelska lokomotiva, v kateri je bilo približno 2000 litrov dizelskega goriva, pri premiku sestava 20 vagonov naletela na tirni zaključek slepega tira in skupaj s še tremi vagoni iztirila. Strojevodja in premikač sta se pri tem lažje poškodovala.

Do iztirjenja je po podatkih Slovenskih železnic prišlo ob premiku vagonov, naloženih s starim železom, ki so bili namenjeni v Koper iz smerne v izvozno skupino. Iz še nepojasnjenih razlogov tovorni vlak ni ustavil in je naletel na tirni zaključek slepega tira.