Že mogoče, da je danes podjetij s tovrstnimi dejavnostmi tako doma kot po svetu vse več, a še na začetku prejšnjega desetletja tovrstnih potreb sploh ni bilo oziroma so se šele kazali njihovi prvi zametki. "In ko je bil v ZDA to že velik hit, se pri nas še vedno ni nihče ukvarjal s tem. Mi pa smo začeli kar na lastni koži, ko sva se z Boštjanom spraševala, zakaj nimamo več naročnikov - kako doseči večjo prepoznavnost na spletu," je opisal Štalec začetke storitve optimizacije spletnih strani na Slovenskem in hkrati začetek pionirskega podjetja na tem področju, Red Orbit.

Svojo nišo "odkrili" na lastni koži

Andraž Štalec je "tisto nekaj" iskal že od srednje šole naprej, ko ga je podjetni duh, skupaj z ljubeznijo do računalništva, že pošteno preveval. "S sošolci smo se lotevali različnih projektov, še bolj resno pa je to steklo, ko sem bil študent na fakulteti za računalništvo in informatiko. Takrat so bili zlati časi za izdelovanje spletnih mest," se spominja prvih večjih projektov za različne naročnike, v katere se je podal skupaj s sošolcem Boštjanom. Poleg izdelave spletnih mest, programiranja in razvijanja različne programske opreme pa sta kmalu imela že kar nekaj stalnih naročnikov tudi za digitalni marketing, zato je bila uradna ustanovitev podjetja le še vprašanje časa.

"Do optimizacije smo torej prišli prek lastne izkušnje, ko smo skušali izboljšati prepoznavnost našega dela na spletu," je še dodal sogovornik, ki je skupaj s partnerjem Red Orbit kot prvo slovensko podjetje na svetovni trg optimizacije spletnih strani popeljal leta 2005. Takrat sta namreč dobila prvega velikega mednarodnega naročnika, družbo HoaYachting.

"Druga prelomnica je bil izlet v Silicijevo dolino leta 2006. Tam smo obiskali podjetja, kot so Google, Yahoo, Microsoft, IBM..., kjer pa človeka kar 'na glavo obrne', ko vidi, kako zavzeto in resno se tam dela ter kakšen podjetni duh je tam prisoten," je nadaljeval Štalec.

Po vrnitvi sta bila samo še bolj prepričana, "da je to to", in kot člana prve generacije ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja sta se lotila priprave poslovnega načrta. Ta jima je pomagal tudi natančneje izbrati in definirati svojo dejavnost, saj sta se zavedala, da je agencij za izdelovanje spletnih mest vse več in da torej z odprtjem še ene ne bosta mogla doseči posebnega preboja. "Zato sva se odločila za takrat praktično novo nišo spletnega marketinga - torej za nišo optimizacije strani in zakupa ključnih besed - z odločitvijo, da v tem postanemo najboljši."

Imeti rad, kar delaš, in se temu predati v celoti

Od uradnega zagona leta 2007 je število strank samo še raslo, potrditev, da sta na pravi poti, pa sta dobila tudi s priznanjem za najpodjetniško idejo leta 2009. "To priznanje je veliko naredilo za našo prepoznavnost," priznava Štalec, večjo izpostavljenost pa je Red Orbit znova doživel lani, ko se je uvrstil med finaliste slovenskih start up podjetij. Da podjetje obeta še mnogo, so na Financah napovedali tudi z umestitvijo Red Orbit med aktualne podjetniške zmagovalce. So namreč v obdobju intenzivne rasti, posledice pa bodo kakopak tudi nova delovna mesta.

"Veliko tudi predavamo in obiskujemo konference, ker smo na svojem področju eksperti, to pa našo prepoznavnost le še dodatno krepi." Prednost obiskovanja konferenc, predvsem mednarodnih, pa je tudi bazen novosti in znanj, ki jih tako prinašajo v Slovenijo in v posel, saj je tujina vedno nekaj let pred Slovenijo. "Marketing v spletnih socialnih omrežjih je denimo ena taka stvar. V tujini je bil 'bum' že pred dvema, tremi leti, pri nas pa je šele sedaj zares pridobil pomen," opiše poleg optimizacije drugo veliko področje njihovih storitev.

Kaj pa tveganje, ovire, spremembe na trgih idr.? "Seveda je vedno prisotno tveganje in nihče ti ne more zagotoviti, da bo nekaj 100-odstotno uspelo... Ampak brez tveganja ni nič. In verjamem, da se splača - če se le ves predaš temu," ne dvomi Štalec, ki pa vse to povezuje s še eno nepogrešljivo sestavino uspeha - da imaš res rad to, kar delaš.