Oddelitev premoženja Droge Kolinske bo izpeljana v breme kapitalskih rezerv (85 milijonov evrov) in drugih prostih sestavin kapitala oziroma natančneje 6,3 milijona evrov prenesenega čistega poslovnega izida. Grand Prom je bil 30. junija 2010 ocenjen na 91,3 milijona evrov. Z njegovim prenosom na DK Investicije se bo premoženje matične družbe Droge Kolinske zmanjšalo iz 345 na dobrih 250 milijonov evrov, kapital pa se bo skoraj prepolovil na sto milijonov evrov.

Na DK Investicije bo Droga Kolinska prenesla le premoženje, ne pa tudi obveznosti. Otvoritvena bilanca DK Investicij namreč razkriva, da bo imela družba 91 milijonov evrov kapitala in niti evra dolga. Zaradi prenosa Grand Proma se bo poslabšala tudi finančna slika Droge Kolinske. Po podatkih iz konca junija lani je imela Droga Kolinska za dobrih 20 milijonov evrov poslovnih in 127 milijonov evrov finančnih obveznosti. Njen finančni dolg je sicer nekoliko nižji, saj je v drugi polovici lanskega leta nekdanji upravi zadolženost uspelo znižati, zaradi česar se je tedaj zvišala tudi kupnina za Drogo Kolinsko. Medtem ko se bo morala Droga Kolinska neodplačno odpovedati Grand Promu, bodo Atlantic Naložbe za srbsko družbo dejansko odštele vsega 7500 evrov, kolikor znaša osnovni kapital DK Investicij.

Grand Prom je po podatkih iz njegovega letnega poročila za leto 2009 tudi lastnik podjetij Droga Kolinska Skopje, Droga Kolinska Trade Sarajevo, Kofikom produkt Bjeljina, Bonito Beograd, Unikomerc Beograd in VS International Beograd. V letu 2009 je Grand Prom sodeč po finančnem poročilu ustvaril 141 milijonov evrov prihodkov, medtem ko so prihodki celotne Skupine Droga Kolinska tega leta znašali 325 milijonov evrov.

Atlantic Naložbe je hrvaška Atlatic Grupa prek svoje hčerinske družbe ustanovila junija lani za prevzem Droge Kolinske, v vmesnem času pa je Atlantic Grupa Ulaganja večkrat dokapitalizirala Atlantic Naložbe. Osnovni kapital se je tako do konca novembra povečal na 153 milijonov evrov, in sicer s stvarnimi vložki v obliki posojil, ki jih je pred tem Atlantic Grupa najela pri bankah. Na ta način hrvaški lastnik na Atlantic Naložbe prenaša breme plačevanja posojil, ki jih je najel za prevzem Droge Kolinske.

Po scenariju, ki so ga tik pred plačilom kupnine za nakup Droge Kolinske lani novembra predstavili bankam upnicam Droge Kolinske, naj bi sčasoma prišlo do spojitve Droge Kolinske in Atlantic Naložb in s tem prevzema posojil, najetih za nakup Droge Kolinske. Že takrat so bankirjem omenjali možnost, da bi iz Droge Kolinske oddelili Grand Prom, vendar je bilo rečeno, da naj bi Droga Kolinska dobila kupnino v višini okoli sto milijonov evrov. Po naših informacijah je takrat Atlantic Grupa bankam dala tudi tako imenovane korporacijske garancije. Ob tem ne gre spregledati, da so banke pristale na reprogram posojil, po katerem bo Droga Kolinska glavnino posojil (okoli 70 odstotkov) odplačala šele v petem, zadnjem letu odplačilne dobe.

Poznavalci razmer pojasnjujejo, da se pri oddelitvah običajno skupaj s premoženjem prenese tudi sorazmerni del obveznosti. V nasprotnem primeru so namreč upniki prenosne družbe (Droge Kolinske) v slabšem položaju, saj se s tem zmanjša premoženje ob nespremenjenih dolgovih. Glede na to, da so Atlantic Naložbe edini lastnik Droge Kolinske, neodplačni prenos ni sporen, če se z njim strinjajo upniki prenosne družbe.

vesna.vukovic@dnevnik.si
matjaz.polanic@dnevnik.si
suzana.rankov@dnevnik.si