Ti od državne družbe za avtoceste zahtevajo poplačilo več kot petih milijonov evrov, ki jim jih dolguje SCT za dela na avtocestnih odsekih med Vučjo vasjo in Pincami. Ker denarja tudi dve leti in pol po odprtju zadnjega odseka pomurske avtoceste niso dobili, ta že pet mesecev nima uporabnega dovoljenja. Pogoj zanj je namreč projektno-tehnična dokumentacija, ki pa je podizvajalci Darsu ne želijo izročiti, dokler jim ta ne poravna obveznosti.

"Vsi pravni argumenti so na naši strani. Dars je od SCT prejel bančno garancijo za dobro izvedbo del in poplačilo podizvajalcev. Medtem ko je Dars SCT plačal več kot 90 odstotkov del, nam denarja iz naslova garancije ne želi izplačati," je včeraj opozoril Mirko Požar iz združenja podizvajalcev in dodal: "Enako garancijo je SCT predložil direkciji za ceste v BiH, ki je SCT odpovedala pogodbo za gradnjo sarajevske obvoznice in garancijo unovčila za poplačilo podizvajalcev."

Na vprašanje, na kakšni pravni podlagi zadržujejo plačilo podizvajalcev, so nam včeraj na Darsu odgovorili, da to počnejo na "zakoniti podlagi". Poudarili so, da "poplačujejo nesporne obveznosti do podizvajalcev" in potrdili, da "so glede na zahtevnost in resnost zadeve pri pogodbeni odvetniški pisarni naročili predmetno pravno mnenje". "Zakonite podlage za takšno početje nimajo," odgovarja Požar.

"V vsaki pogodbi pri oddanih poslih, kjer je naročnik Dars, ta izrecno navaja in zahteva, da mu je izvajalec dolžan izročiti garancijo za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti. Omenjena garancija bo, citiram, krila tudi potrjene obveznosti izvajalca del do njegovih podizvajalcev in podizvajalskih pogodb, ki jih izvajalec iz kakršnega koli razloga svojim podizvajalcem ne bi poravnal do zapadlosti," je svoje navedbe utemeljil Požar. Poudaril je še, da pravno podlaga za neposredno naročnikovo plačilo podizvajalcem predstavljata uredba o neposrednih plačilih podizvajalcu pri nastopanju ponudnika s podizvajalcem pri javnem naročanju in obligacijski zakonik.

Kako bodo torej na Darsu v vlogo za pridobitev uporabnega dovoljenja, ki jo bodo poslali na ministrstvo za okolje, zajeli dokumentacijo, ki je podizvajalci ne želijo izročiti brez plačila? "Trudimo se, da v najkrajšem možnem roku zagotovimo vsa dokazila in odpravimo vse zadržke, ki še zadržujejo izdajo uporabnih dovoljenj. Promet po pomurski avtocesti, kljub dejstvu, da so odločbe o poskusnem obratovanju potekle, poteka normalno in varno, na odsekih so bili pred predajo prometu opravljeni tudi tehnični pregledi izvedenih del," odgovarjajo na Darsu in dodajajo, da "plačanih del ne morejo še enkrat plačati".

Darsu sicer za pomursko avtocesto v skoraj treh letih po odprtju zadnjega odseka v oktobru 2008 ni uspelo pridobiti "polnega" uporabnega dovoljenja. Avtocesta je bila namreč predana prometu na podlagi petih odločb o poizkusnem obratovanju, ki so se lani iztekle po dveh letih veljavnosti.

primoz.cirman@dnevnik.si