Ne samo da je bilo na sejmu razstavljenih okoli 100 novih različic tabličnih računalnikov, tudi naziv najboljšega izdelka na sejmu, kjer je sodelovalo 2600 razstavljalcev, je bil dodeljen predstavniku te kategorije. Čast je pripadla tablici xoom, ki jo je izdelalo podjetje Motorola Mobility in jo poganja nov, tablicam prilagojen Googlov operacijski sistem Android 3.0 Honeycomb.

Tablični računalniki postajajo privlačnejši

Če pohodu tabličnih računalnikov, ki se je začel z Applovim ipadom, dodamo še napore Microsofta, da bi z operacijskim sistemom Windows 8 in novimi Armovimi SoC-i (Systems on a Chip) lahko presegel omejitve nekompatibilnosti, ki obstoječe operacijske sisteme omejujejo pri združljivosti delovanja polnih različic tudi na pametnih telefonih in tabličnih računalnikih, vidimo, da se razmerje moči v računalniškem svetu počasi spreminja.

Takšno je tudi mnenje raziskovalnega podjetja IDC, ki skromno rast prodaje osebnih računalnikov v zadnjem četrtletju minulega leta razlaga s povečanim zanimanjem za naprave, kot so ipad in druge tablice.

Zanemariti pa ne gre niti dejstva, da v času recesije uporabniki računalnikov niso pripravljeni zapraviti večjega zneska denarja za nove sisteme, ko so še vedno dokaj zadovoljni s starimi. Dodaten dejavnik za upad prodaje namiznih računalnikov je tudi dejstvo, da so netbooki in tablice zaradi prenosnosti bolj priročni za uporabnike, ki svoje računalnike uporabljajo predvsem za deskanje po spletu in komuniciranje prek spletnih družbenih omrežij.

Druga skupina, ki okleva z nakupom novih namiznih računalnikov, pa je igričarska skupnost, ki od osebnih računalnikov beži k igralnim konzolam. Podobno meni tudi raziskovalno podjetje Gartner.

Vendar je kljub skromni splošni rasti in upadu prodaje nekaterih proizvajalcev v primerjavi z zadnjim četrtletjem leta 2009 nekaterim podjetjem uspelo močno dvigniti prodajo. Med najboljšimi petimi proizvajalci je po ocenah največji upad prodaje, za približno 15 odstotkov, utrpela Acer Group. Največjo rast pa sta doživela Lenovo (dobrih 21 odstotkov) in Toshiba, ki je imela 12-odstotno rast. Največji tržni delež še vedno pripada podjetju HP, ki kraljuje na lestvici računalniških podjetij.

Zgoščenke v zadnjih izdihljajih

Tekmovanje za tržni delež med tabličnimi in osebnimi računalniki je morda v zadnjem času medijsko najbolj izpostavljena tema v svetu elektronike, vendar v ozadju boj za preživetje bijejo tudi nekoč izjemno priljubljene zgoščenke oziroma CD-ji.

Zgoščenke, ki so na trg prišle kot božji dar za vse, ki so morali skladiščiti nepregledne količine disket s programsko opremo, počasi izgubljajo uporabno vrednost. Z nedvomno zmago predvajalnikov MP3 na glasbenem trgu in z rastjo (legalnega in ilegalnega) prenašanja glasbenih vsebin s spleta so dnevi zgoščenkam šteti, saj so za potrebe današnjih računalniških uporabnikov postale že skoraj tako zastarele kot pred njimi diskete.

Nič bolje na dolgi rok ne kaže niti DVD-ju, ki se z rastočimi hitrostmi spletnih prenosov podatkov tudi že spogleduje z zastarelostjo. Edino upanje za proizvajalce fizičnih medijev za prenos podatkov tako ostajata ključ USB in plošček blu-ray. Prvi je pri uporabnikih priljubljen predvsem zaradi majhnosti in velike zmogljivosti, njegova velika prednost za uporabnike pa je tudi možnost brisanja posnetih vsebin, kar pa po drugi strani ni všeč proizvajalcem.