Nižji (srednji) razred

Novosti bo ogromno. Že kmalu naj bi na slovenske ceste zapeljala nova nissan micra, ki bo na voljo le s petimi vrati, v dolžino je pridobila le za malenkost (zdaj meri 3,78 metra), ima pa zato v notranjosti občutno več prostora. Na začetku bo na voljo le z dvema bencinskima motorjema (1,2-litrskima z 59 in 72 kilovati). Naslednja velika novost med malčki bo nova toyota yaris, ki pride v zadnji tretjini leta in naj bila le malenkost večja od aktualne generacije, imela bo ostrejše linije, omenjajo pa tudi hibridno verzijo. Nikakor ne gre prezreti niti novega volkswagnovega 3,45 metra dolgega malčka up (1,2-litrski bencinski motor naj bi porabil samo tri litre bencina na 100 kilometrov), ki pride proti koncu leta in čigar cena naj bi bila manj kot 10.000 evrov. Med električnimi malčki spomnimo na mitsubishija i-MiEV, peugeota ion in citroëna C-zero, ki naj bi prišli še v prvi polovici leta, in čeprav ne bodo najbolj poceni (približno 35.000 evrov), bodo zagotovo posebneži. V golfovem razredu bosta konkurenco zaostrila citroën C4 (in kasneje tudi prestižnejši DS4) ter ford focus. Prvi, 4,33 mera dolg avto s številnimi motorji za okrog 14.000 evrov že zelo kmalu, drugi malce pozneje, praktično hkrati v dveh karoserijskih različicah. Križem rok ne bodo sedeli niti pri Volkswagnu, pri katerem bodo na trg poslali novo jetto in prenovljenega novega beetla, pri BMW, ki bo v drugi polovici leta predstavil novo generacijo serije 1 (avto bo nekaj daljši in bo v dolžino meril 4,3 metra), pri Hondi, kjer se govori o novem civicu, pri Kii (novi rio) in še kje.

Srednji (višji) in luksuzni razred

Mercedes bo predstavil prenovljen razred C, ki bo zdaj bolj dinamične oblike, najbolj pa bodo v oči bodle nova motorna maska in nove luči LED. Vsi modeli bodo imeli zdaj serijsko vgrajen sistem start&stop, sedemstopenjski samodejni menjalnik pa bo imel nova prestavna razmerja. Razred višje bo audi predstavil model A6. Že limuzina bo v dolžino merila zajetnih 4,92 metra, njen prtljažnik bo pogoltnil 530 litrov, za pogon pa bo zadolženih pet motorjev z močjo med 177 in 300 KM. Kmalu za limuzino bo prišla tudi karavanska različica. Za dobrih 42.000 evrov bo proti koncu leta bojda na voljo tudi električna opel ampera, 4,4 metra dolgo vozilo, ki bo izključno z elektriko zmoglo prevoziti 60 kilometrov, nato pa ji bo pomagal tudi bencinski motor. S čudovitim dizajnom bo navdušil citroën DS5, 4,9 metra pa bo dolg novi peugeot 508 (v limuzinski in karavanski izvedbi). Novinca, ki bo imel tudi nov varčni in čisti 2,2-litrski turbodizelski motor z 204 konjički, bodo izdelovali v Franciji in na Kitajskem, kar najbolj preseneča in veseli, pa je podatek, da naj bi cene ostale na ravni modela 407. Renault bo prenovil laguno in na evropske ceste poslal model latitude, Ford prenovljenega mondea, Honda accorda, Kia optimo, zagotovo pa se obeta še kakšno presenečenje.

Enoprostorci in terenci

Mercedes bo predstavil novo generacijo razreda M, ki naj bi bila za malenkost večja od predhodne, a naj bi zato porabila manj in izločala tudi manj škodljivih plinov. Zanimivo je, da razmišljajo celo o različici s pogonom samo na zadnji kolesni par. Svojega malega športnega terenca bo predstavil audi - Q3 bo osnovo delil s volkswagnom tiguanom, v dolžino pa naj bi meril okrog 4,4 metra. Večji Q5 naj bi medtem dobil hibridno različico. Ko smo že omenili tiguana - tudi ta avto bo v drugi polovici leta doživel temeljito prenovo, predvsem oblikovno. Na trg športnih terencev se bo z modelom 9-4X podal tudi Saab, Chevrolet bo na ceste poslal novo captivo, Opel antaro, Volvo prenovljenega XC90, zelo veliko pa se pričakuje od range roverja evoque, ki je na salonu v Parizu požel ogromno zanimanja. Nič manj ne bo zanimivo na trgu enoprostorcev - med malimi bosta največ pozornosti deležna verso S, prej, že na začetku leta, pa bo v istem segmentu konkurenco zaostril hyundai ix20 (4,1 metra, na začetku z dvema bencinskima motorjema). Med večjimi na začetku leta prihajata ford C-max in grand C-max, v dolžino bo precej zrasla nova opel zafira (zdaj bo merila blizu 4,70 metra), medtem ko smo o chevroletu orlandu pisali pred kratkim. Omeniti velja še križanca peugeot 3008, ki bo na voljo kot hibrid z dizelskim motorjem.