V SCT Obrati je zaposlenih 245 delavcev, ki so od petka do imenovanja stečajnega upravitelja na kolektivnem dopustu. Dolg družbe znaša 13 milijonov evrov, od tega je skoraj polovica neporavnanih terjatev, dolg matične družbe SCT pa je višji od 200 milijonov evrov.

Družba se je za stečaj odločila, ker je postala kapitalsko neustrezna. Direktor SCT Obrati Milan Tomić upa, da bo nekaj zaposlenih našlo delo na projektih matične družbe SCT, kot sta predor Ljubno in sarajevska obvoznica.

Kot je za STA pojasnil sekretar Sindikata delavcev gradbenih dejavnosti Slovenije Oskar Komac, se bo v torek sestal s predstavniki sindikata in upniki podjetja. Kaj več o samem predlogu za stečaj ni mogel povedati, saj ga še nima "v rokah". Po njegovih informacijah pa naj bi direktor predlog podal na zahtevo družbe Instalacije Grosuplje.

Od treh velikih gradbincev v državi je Vegrad že potonil, SCT je na poti, Primorje pa zaenkrat še uspeva, je ocenil Komac in dodal, da bo treba poiskati dolgoročne rešitve za gradbeni sektor. Po njegovem prepričanju bi bilo treba v državi zagnati naložbeni cikel in tako pomagati tej dejavnosti.

V torek naj bi predlog za stečaj podala še ena hčerinska družba SCT, SCT Gem iz Mengša. To pomeni, da naj bi na cesti ostalo še 400 delavcev.

Končna usoda SCT sicer še ni znana, je pa v javnosti po poročanju televizije slišati, da naj bi vodstvo SCT z Ivanom Zidarjem na čelu želelo potopiti neuspešne hčerinske družbe, izčrpati matično družbo in najverjetneje s tujim partnerjem ustanoviti podjetje s čisto bilanco.

Kot je še pojasnil Komac, se je letos v gradbeništvu zaprlo 15.000 delovnih mest. "Glede na upad vrednosti opravljenih del, je to komaj začetek," je dejal in dodal, da je še najmanj toliko delovnih mest vprašljivih.

Gradbinci se soočajo z nelikvidnostjo. Ko gre v stečaj eden, za seboj po njegovih navedbah potegne še kopico izvajalcev, ki so med seboj prepleteni. "Domine so se začele rušiti," je še poudaril Komac.