Predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin je ob tem v sporočilu za javnost spomnila, da je ZPS že v letih 2008 in 2009 večkrat opozoril na nedopustno in pravno neutemeljeno zaračunavanje stroškov vodenja računov s strani Elektra Gorenjska in Elektra Ljubljana.

Dodala je, da so svoje pripombe na to temo že leta 2008 naslovili na urad za varstvo konkurence, urad za varstvo potrošnikov in tržni inšpektorat. Z izpostavljanjem te problematike je ZPS po njenih besedah nadaljeval tudi lani, "a državne institucije niso pristopile k urejanju problematike in si še naprej zatiskajo oči na škodo potrošnikov".

V skladu s tem je Kutinova pojasnila, da lahko odjemalec dobavitelja električne energije, če z njim ni zadovoljen, zamenja na enostaven in brezplačen način.

Potrošniki lahko ustreznost dobavitelja preverijo na spletni strani javne agencije za energijo, na kateri je na voljo poseben primerjalnik ponudb. Z njegovo pomočjo lahko potrošniki "glede na informacijo o porabi električne energije lastnega gospodinjstva preverijo, kateri dobavitelj je za njih najugodnejši", je poudarila Kutinova in opozorila, da velja biti ob ceni pozoren tudi na splošne pogoje izbranega dobavitelja.

Vodja ZPS je dejala še, da njihova zveza podpira prizadevanja civilne družbe, ki opozarja na kršitve pravic potrošnikov. V mislih je imela Društvo za pravno državo, ki je ta teden sprožilo novo akcijo - tokrat proti Elektru Maribor.

Elektro Maribor se je namreč konec novembra odločil, da bo za gospodinjske odjemalce uvedel vodenje računa in odjemalcem to tudi obračunal. Za to ni nobene pravne podlage, kar kaže, da se je Elektro Maribor znova postavil nad zakon, je v sredo poudaril predsednik društva Rado Pezdir.

Štajerski elektrodistributer je nato v četrtek ustavil dejavnost predvidenega zaračunavanja stroškov nudenja podpore oskrbe gospodinjskim odjemalcem, kamor med drugim sodijo stroški izdelave in pošiljanja računa, klicnega centra in informacijskih pisarn.

Iz Elektra Gorenjska pa so medtem sporočili, da očitki, da neutemeljeno zaračunavajo stroške vodenja računov, izkrivljajo ali pa kažejo na nepoznavanje veljavne zakonodaje, ki ureja delovanje različnih področij energetskih dejavnosti.

Zatrdili so, da je njihov dodatek za strošek vodenja računa fiksni znesek za pokrivanje stroškov obdelave in pošiljanja računov, ki posameznega gospodinjskega odjemalca bremeni ne glede na količino porabljene električne energije. "Gre za postavko na računu, ki transparentno prikazuje zaračunane storitve. V nasprotnem primeru bi bil strošek vračunan v ceno električne energije in bi v drugačnem razmerju bremenil posamezne odjemalce - odvisno od porabe," so dejali.