Cimos, ki ga vodi Franc Krašovec, bi se moral namreč najprej kapitalsko okrepiti, država, ki je prek Kapitalske družbe, DSU in še nekaterih podjetij njegova tretjinska lastnica, pa ga ne želi dokapitalizirati. Po naših informacijah ocenjuje, da sta vrednost dokapitalizacijske delnice Cimosa in kupnina za omenjena podjetja previsoka. Dodaten problem predstavlja, da so menedžerji Viatorja&Vektorja z Zdenkom Pavčkom na čelu v letu 2006 izpeljali menedžerski odkup, s plačilom kupnine za omenjena tri podjetja pa bi Viator&Vektor za okoli 23 milijonov evrov zmanjšal izpostavljenost do bank, pri katerih je za posojila zastavil deleže v podjetjih. Po naših informacijah naj bi tako nadzorni svet Cimosa v kratkem odločal o začetku postopkov za iskanje finančnega ali strateškega partnerja. Vendar je vprašanje, ali bi bil novi lastnik pripravljen odšteti okoli 60 milijonov evrov za dokapitalizacijo Cimosa ter nakup Sistemske tehnike, Sistemske tehnike Armas in Tovarne vozil Maribor.

Po dokumentaciji, s katero razpolagamo, je nadzorni svet Cimosa sredi septembra dal načelno soglasje k nakupu omenjenih treh podjetij. Nakup bi se izpeljal tako, da bi Cimos od Viatorja&Vektorja prevzel tiste njegove obveznosti do Abanke Vipe in Gorenjske banke, ki sta jih banki zavarovali s poslovnimi deleži v Sistemski tehniki in Sistemski tehniki Armas. Čeprav iz gradiva za nadzorni svet ni mogoče razbrati, koliko natančno bi znašala kupnina, saj manjka cenitev, ki jo je opravil KPMG, po naših informacijah skupni znesek kupnine znaša okoli 23 milijonov evrov. Viator&Vektor ne bi bil deležen kupnine, ampak bi za višino kupnine le zmanjšal svojo zadolženost pri bankah. Poleg tega so nadzorniki kot pogoj postavili dokapitalizacijo Cimosa v višini najmanj 38 milijonov evrov, povečano za znesek celotne kupnine, torej skupaj več kot 60 milijonov evrov. Ob tem se seveda zastavlja vprašanje, koliko so omenjena podjetja sploh vredna, zlasti Tovarna vozil Maribor, ki ima že nekaj časa težave z zagotavljanjem obratnih sredstev za proizvodnjo in negativni kapital. Cimos bi kot njihov morebitni kupec prevzel tudi njihove obveznosti. Predsednik upravnega odbora Viatorja&Vektorja in njegov največji lastnik Zdenko Pavček ni želel ničesar komentirati, zaradi službene poti pa pojasnil nismo uspeli dobiti niti od Franca Krašovca.

Nadaljnji razvoj skupine Viator&Vektor naj bi bil osredotočen na upravljanje in razvoj dveh divizij, in sicer Logistike kot vodilne dejavnosti skupine ter divizije Avtobusni prevozi, je zapisano v letnem poročilu za leto 2009. Toda po neuradnih podatkih je Viator&Vektor v zadnjih mesecih iskal tudi kupca za logistično divizijo, tako da bi mu ostala samo še avtobusna dejavnost. Če mu ne bo uspelo prodati logistike, je predvideno, da bi v lastništvo prek dokapitalizacije vstopil finančni sklad Blackfish Capital, ki ga je Viator&Vektor pred meseci najel za finančnega svetovalca za prestrukturiranje. Delež sedanjih lastnikov naj bi zmanjšal na okoli 50 odstotkov. Vse te načrte pa morajo potrditi banke, pri katerih je podjetje izdatno zadolženo.

vesna.vukovic@dnevnik.si

suzana.rankov@dnevnik.si