Predsednik Qantasa Alan Joyce je po poročanju tujih tiskovnih agencij izjavil, da za eksplozijo enega od štirih motorjev proizvajalca Rolls-Royce ne more biti krivo vzdrževanje, saj je imelo dve leti staro letalo za seboj le 8165 ur letenja, nedavno pa so v vzdrževalni službi Lufthanse v Nemčiji na njem opravili temeljitejši pregled.

"Mislimo, da gre zelo verjetno za napako v materialu ali vprašanje zasnove motorja," je dejal na novinarski konferenci v Sydneyju.

To je bil sicer prvi tovrstni incident na največjem potniškem letalu na svetu, ki je v uporabi od leta 2007, proizvajalec motorjev Rolls-Royce pa je v četrtek letalskim družbam, ki uporabljajo letala A380 s tem tipom motorja, že svetoval preventivni pregled motorjev.

V Avstralijo sta medtem prispeli tudi črni skrinjici letala. Preiskovalci so ugotovili, da so se napake v delovanju motorja številka dve pojavile že štiri minute po vzletu z letališča v Singapurju, podrobnejše ugotovitve pa bodo znane čez dan ali dva.

Šele ko bodo opravljeni vsi pregledi, bo Qantas, če ne bo nepravilnosti, začel znova leteli z letali A380, ki so po četrtkovem incidentu ostala na tleh. Družba ima sicer šest takšnih letal.

Družba Singapure Airlines je medtem že začela znova leteli z A380, ostale letalske družbe, ki imajo ta največja potniška letala na svetu, med njimi nemška Lufthansa in francoski Air France, pa njihove uporabe po četrtkovem incidentu niso prekinile.

Na Qantasovem letalu je bilo 440 potnikov in 26 članov posadke, nihče od njih pa v incidentu ni bil poškodovan. Potnike so danes iz Singapurja v Sydney prepeljali z drugimi letali.

Poglejte si posnetek potnika na letalu Qantas: