Parkiranje bo torej dvakrat dražje kot na P+R Dolgi most, kar je po besedah Darje Pungerčar, vodje razvojnega sektorja v LPT, posledica dejstva, da je parkirišče v Stožicah pokrito.

Mesečni najem 50 evrov

Parkirni režim P+R bo v Stožicah veljal od ponedeljka do petka od 6. do 20. ure, sicer pa bo mogoče parkirati tudi po običajni tarifi prvega razreda, kar pomeni en evro na uro med 7. in 19. uro ter nočno tarifo 1,5 evra. Predvsem bližnji stanovalci bodo veseli tudi možnosti mesečnega najema parkirnega mesta za 50 evrov, zanje bo do zapolnitve na voljo 300 parkirnih prostorov.

Kakšen bo režim na parkirišču ob prireditvah v športnem parku, še ni povsem določeno. Kot pravi Pungerčarjeva, bo zelo verjetno ob manjših prireditvah, ko ni pričakovati večjega navala, parkirišče obratovalo povsem normalno, ob večjih prireditvah pa bodo zelo verjetno zapornice dvignili. "Praviloma se bo parkirnino plačevalo v obeh primerih, sicer pa občinska odredba določa, da se lahko z organizatorjem prireditve dogovorimo tudi o posebnem začasnem režimu parkiranja," pojasnjuje Pungerčarjeva.

V prihodnosti mreža parkirišč P+R

Mestna občina Ljubljana na parkirišča P+R veliko stavi, za zdaj se je tisto na Dolgem mostu dobro obneslo, optimistični so tudi glede zasedenosti stožiškega. S tovrstnimi parkirišči želijo avtomobiliste spodbuditi k temu, da svoje avtomobile pustijo čim dlje od mestnega središča in raje prestopijo na javni potniški promet. Gradnja parkirišč P+R je predvidena še na vsaj desetih lokacijah na obrobju Ljubljane - naslednji dve parkirišči naj bi zrasli v Stanežičah pri Šentvidu in na Rudniku - ter tudi v obljubljanskih občinah.

Kot pravi brezoviški župan Metod Ropret, bodo v njihovi občini podobno parkirišče s 100 parkirnimi mesti postavili prihodnje leto, in sicer ob novi železniški postaji v Vnanjih Goricah, kjer je tudi obračališče podaljšane proge 6B Ljubljanskega potniškega prometa. "Vrednost celotne naložbe Slovenskih železnic je okoli dva milijona evrov. Parkiranje bo brezplačno, uporabniki pa se bodo sami odločili, ali naj prestopijo na avtobus ali gredo na vlak," še pravi Ropret.

Aktivni tudi v obljubljanskih občinah

Večje parkirišče P+R pri drugi železniški postaji bodo po besedah župana Toneta Peršaka uredili tudi v Trzinu, kjer pa morajo pred tem spremeniti občinski podrobni načrt, kar naj bi se zgodilo takoj po lokalnih volitvah. Kot pravi župan Boštjan Rigler, imajo podobne načrte tudi v Škofljici, kjer občinskega prostorskega načrta še niso sprejeli. "Predvidevamo, da bi javno obravnavo dokumenta imeli konec letošnjega leta, v prihodnjem letu pa bi ga potem sprejeli. V načrtu bo tudi parkirišče s 150 do 300 parkirnih prostorov, ki ga bomo uredili pred Škofljico, kjer obrača podaljšana proga 3B Ljubljanskega potniškega prometa."

Študija razvoja javnega prometa v regiji, ki jo je za Regionalno razvojno agencijo Ljubljanske urbane regije izdelalo podjetje Omega consult, poleg ureditve parkirišč P+R seveda predvideva tudi uvedbo zmogljivega javnega potniškega prometa, na katerega bi avtomobilisti z veseljem prestopali in vozila tako puščali čim dlje od Ljubljane. V nekaterih primerih bi to vlogo imela mestna železnica ali sistem hitrih avtobusnih prog, drugje pa bi lahko zato uporabili obstoječo železniško omrežje, ki bi ga bolje prilagodili uporabnikom.