Projekt, ki so ga predstavili v okviru okrogle mize z naslovom Mlečni izdelki: kaj je res in kaj je laž?, je vreden okoli 617.000 evrov. EU ga sofinancira 50-odstotno, država prispeva 30 odstotkov, slovenske mlekarne pa 20 odstotkov sredstev, so po okrogli mizi sporočili iz združenja, ki ga vodi predsednica Ivanka Valjavec.

Na okrogli mizi, ki predstavlja začetek omenjene nacionalne kampanje, so sicer svoje poglede na uporabno in prehransko vrednost mlečnih izdelkov predstavili priznani slovenski strokovnjaki: Irena Rogelj s katedre za mlekarstvo na biotehniški fakulteti, klinična dietetičarka Andreja Čampa Širca, dolgoletni demonstrator alpskega smučanja in avtor sistema učenja smučanja UPS Sandi Murovec ter Valjavčeva.

Pri tem so izpostavili, da še vedno drži stara prehranska paradigma: mleko in mlečni izdelki se uvrščajo med osnovne skupine živil, ki naj bi jih človek zaužil vsak dan in s tem vzdrževal zdrave prehranske navade. Mleko in mlečni izdelki poleg energije namreč dajejo organizmu tudi pomembne hranilne snovi, kot so visoko vredne beljakovine, laktoza ali mlečni sladkor, mlečna maščoba, vitamini in minerali.

Človek naj bi tako na dan zaužil štiri decilitre mleka, jogurta ali kislega mleka ali šest šest žlic skute ali pet dekagramov sira. S tem namreč telo prejme pomembno količino kalcija, ki vpliva na čvrstost kosti.

Valjavčeva pa ob tem ugotavlja da kljub naraščanju porabe mleka in mlečnih izdelkov v gospodinjstvih ostaja Slovenija pod evropskim povprečjem porabe na prebivalca. Po podatkih statističnega urada in GIZ mlekarstva prebivalec Slovenije na leto povprečno porabi 61 litrov mleka, 18 kilogramov jogurta, 15 kilogramov sira in skute ter kilogram masla.

Z namenom potrošnikom informativno predstaviti sestavine, koristi, kakovost in hranilne vrednosti mlečnih izdelkov ter jih spodbuditi k vključevanju mlečnih izdelkov v uravnoteženo prehrano je GIZ mlekarstva Slovenije zdaj pričelo z obsežno nacionalno kampanjo z naslovom Program generične promocije in informiranja za mlečne izdelke.

Kampanja bo trajala do 31. avgusta 2012. V okviru programa bodo domačim potrošnikom na zanimiv in zabaven način predstavili pozitivne lastnosti mleka in mlečnih izdelkov s poudarkom na siru in jogurtih.