Vodstvo novogoriške družbe je na srečanje povabilo predstavnike vseh treh sindikatov v Hitu. Udeležila sta se ga le Sindikat igralniških delavcev Slovenije (SIDS) ter Sindikat gostinstva in turizma (GIT), medtem ko se predstavniki sindikata Vrba sestanka niso udeležili in so prosili za njegovo prestavitev.

Čeprav je uprava Hita kriterije za odpuščanje s sindikati opredelila že marca, je s tokratnim sestankom ponudila še eno priložnost za usklajevanje morebitnih dodatnih predlogov ali podrobnosti za oblikovanje dokončnih kriterijev, po katerih se bo število zaposlenih zmanjšalo še za okrog 270.

Zaradi želja sindikatov po dodatnih gradivih bodo o zadnjih podrobnostih razpravljali na sestanku prihodnji četrtek, ko bodo sindikati podali tudi svoje predloge, da bi bilo število presežnih delavcev čim manjše. Vplivi sindikatov so pri tem precej omejeni, mogoče pa je z dogovorom preprečiti odpustitev vsaj kakšnega izmed zaposlenih, je za STA pojasnila Katja Kogej iz kabineta uprave Hita.

Doslej je 130 od 400 presežnih delavcev že sporazumno zapustilo podjetje. Vodstvo Hita pa odpravnino za prostovoljni odhod ponuja tudi v avgustu. Po podatkih Kogejeve je med zaposlenimi, ki imajo kakšno drugo priložnost za delo, kar precej interesa za sporazumno prekinitev pogodbe. Koliko jih bo dejansko sprejelo to podaljšano ponudbo, pa še ni jasno, saj zaposleni večinoma še zbirajo informacije.

Šele konec meseca bo tako vidno, koliko zaposlenih bo odšlo in koliko jih bo skrajšalo delovni čas ter koliko od še predvidenih 270 presežnih delavcev bo potrebno odpustiti. Tako da bo ob koncu leta v Hitu 1350 zaposlenih. "Uprava se maksimalno prizadeva pomagati vsakemu posebej," zagotavlja Kogejeva.

Temeljni vzrok za zmanjšanje števila zaposlenih je v poglabljanju gospodarske krize, ki je že v letih 2008 in 2009 prizadela vsa področja igralniško-turistične dejavnosti in se kaže predvsem v zmanjšanem obisku in porabi gostov. Strošek dela pa se kljub podvojenim prodajnim aktivnostim v skupni bruto realizaciji veča in sistem razporejanja delovnega časa v igralnicah je premalo fleksibilen, da bi lahko zaposlene razporejali na delo, kadar je to najbolj potrebno.

V Hitu bodo za izboljšanje poslovanja pripravili analizo obratovalnega časa ter razpoložljivosti igral in temeljito racionalizacijo delovnih procesov v centrih, katere cilj je sprememba poslovnega modela. Zmanjšati pa bo treba tudi število zaposlenih v igralniško-zabaviščnih centrih in posledično tudi nekaj režijskih delavcev, ki vzdržujejo igralniško opremo, opravljajo video nadzor, vodijo informatiko, skrbijo za finance in podobno.