V trikotniški inovativnosti

Ciklus Poletnih koncertov, ki pohod začenja jutri, se opira na trikotniško načelo: ponuditi kvalitetno glasbo, ki nagovori obiskovalce, te zvoke ujeti v prijeten ambient ter z mešanico obojega privabiti radovedno in novosti željno publiko. Serija nastopov namreč ponuja nabor vrhunskih domačih in tujih izvajalcev, poleg tega pa poskušajo organizatorji združiti različne glasbene zvrsti, s čimer nahranijo raznovrstne apetite, ter koncertom vdahniti unikatnost; tako bo mogoče prisluhniti prav za to priložnost sestavljenim duetom ali tercetom, pa tudi inovativnim glasbenim kompozicijam.

Vsi ti zvoki se bodo zlivali z intimnim ozračjem atrija Mestnega muzeja. Omenjena lokacija pravzaprav ni namenjena prirejanju koncertov, a ravno zato jo napolnjuje edinstveno vzdušje, zaradi katerega je mogoče publiki ponuditi nepozabne večere. Po Houškovem mnenju pa k idiličnemu ozračju prispevajo tudi obiskovalci sami, zato skuša z nizom koncertov nagovoriti predvsem glasbene sladokusce, ki imajo izostren čut za melodične stvaritve ter hlepijo po novih, izvirnih glasbenih poslasticah. "Ves trud je poplačan, ko vidim, da se naš glasbeni program dotakne ljudi ter jih emocionalno vzburi," dodaja Houška.

Sicer pa je organizatorje že prvo leto presenetil množičen odziv, z vsako sezono pa si je projekt vztrajno nabiral zvesto občinstvo. Med stalno publiko so si organizatorji pridobili tolikšno zaupanje, da se ta ne odpove obiskom Poletnih koncertov niti tedaj, ko program ponuja povsem neznane izvajalce, poudarja Houška. Program, utemeljen na kakovosti, je pri poslušalcih torej "izsilil" dovzetnost za izrazitejše glasbeno eksperimentiranje. Po Houškovi presoji se občinstvo enakomerno porazdeli na vseh večerih ne glede na zvrst glasbe; opaziti je zgolj, da bolj eksperimentalno obarvani nastopi privabijo več mlajših poslušalcev, klasično usmerjeni izvajalci pa so magnet za nekoliko starejšo publiko. Sprva je im.puls obiskovalcem ponujal povsem brezplačne koncertne pokušine, tretje leto pa je bila uvedena simbolična vstopnina prav zato, da bi z omejenim obiskom ustvarili še bolj intimno ozračje ter prisotnost omogočili predvsem tistim, ki zares hrepenijo po kakovostnih glasbenih nastopih.

Glasbeni posladki

Projekt Poletnih koncertov se pri naboru glasbenikov vsa leta oklepa načela predstaviti tako znane in uveljavljene soliste ali skupine kot tudi tiste, katerih glasba sicer še ni dosegla širšega občinstva, a je kljub temu prepoznavna po kvaliteti. V želji, da bi razširili glasbeno obzorje poslušalcev, organizatorji ves čas brskajo za kakovostnimi domačimi in tujimi nenavadnostmi. Primarno pa poskuša agencija im.puls v ospredje postaviti svoje varovance, kajti "projekt ni dobičkonosen, temveč je v igri veliko idealizma", pravi Houška.

Uvodni koncerti so že po tradiciji nekoliko bolj populistično usmerjeni, saj organizatorji z njimi skušajo v poletni glasbeni vrtinec ujeti čim več poslušalcev. Na letošnjem otvoritvenem večeru bodo kraljevale popularne jazz, soul in blues balade v izvedbi izvrstnih interpretov, kot so Nuška Drašček, Uroš Perić, Iva Stanič in Blaž Jurjevčič. Omenjeni glasbeniki se ne bodo predstavili zgolj s solističnimi nastopi, temveč se bodo povezali tudi v kombinacije, ki jim doslej še ni bilo mogoče prisluhniti. Prihodnji četrtki bodo ponudili še Bachove mojstrovine, soočene s skladbami in improvizacijami nemškega klasičnega pianista Andreasa Woykeja, duet klarineta in klavirja Dušana Sodje in Tatjane Kaučič, nastop ameriške pevke Gwen Hughes, ki prepleta jazzovsko, bluesovsko in soulovsko petje, uglasbeno poezijo Mile Kačič v izvedbi Katje Šulc s skupino ter navezo violončela in harmonike Karmen Pečar in Marka Hatlaka. Skratka, poslušalci si lahko le za nekaj evrov privoščijo družbo izvrstnih glasbenikov, kar naj bi še dodatno pritegnilo občinstvo, ki v teh težkih časih varčno ravna s prihodki tudi, ko gre za "nakup" kulturnih dobrin.

Koncertne verige organizatorji za zdaj ne nameravajo daljšati, saj po njihovem mnenju šest zaporednih četrtkov predstavlja ravno pravi časovni razpon. Kljub temu pa se delovanje agencije im.puls širi še v druge smeri, saj se s sestrskim projektom Poletni koncerti v Kopru letos že tretjič selijo tudi na obalo. Iva Stanič, Katja Šulc, Quatro Por Tango in Vasko Atanasovski Trio bodo v središču največjega obmorskega mesta poskušali razgreti tudi srednjo in starejšo generacijo, ki je doslej na obali trpela pomanjkanje tovrstne kulture.