Če do 10. maja vlada ne bo dala zelene luči za začetek gradnje obvoznice Škofljica in če jih v tem času ne bo sprejel minister za promet Patrick Vlačič, bodo začeli postavljati zapore cest. Tako na Igu kot na Škofljici.

Sklicatelj sestanka, župan Janez Cimperman, je povedal, da Ižanci sicer niso neposredno ob »cesti smrti«, kot imenujejo glavno prometnico proti Kočevju, vendar je ob konicah tudi pri njih toliko prometa, da postaja situacija nevzdržna. »Vozila, ki se peljejo skozi Pijavo Gorico in Ig, ne upoštevajo omejitev, tako da je ogrožena tudi varnost otrok. Drug problem pa je Ižanka, ki je že tako 'razrukana', da ji sploh ne moremo več reči cesta. Bojim se, da se bodo začele dogajati nesreče s smrtnimi izidi, takrat pa bo za vse prepozno,« opozarja Cimperman in dodaja, da bo občina – če danes sprejeta sklepa ne bosta uresničena – zaprla lokalno cesto Pijava Gorica–Ig.

Čeprav sta bila na sestanek povabljena tudi ministra Roko Žarnić (okolje in prostor) in Patrick Vlačič (promet), se vabilu nista odzvala, kar so župani označili za še eno v nizu ignorantskih potez države do občin. Župan občine Sodražica Blaž Milavec je dejal, da se s tem kaže tudi bonton povabljencev, medtem ko je bil Cimperman še dodatno razočaran, ker se sestanka ni udeležila niti njihova sokrajanka, poslanka Alenka Jeraj. »Edini, ki se je opravičil, je župan Kočevja in poslanec Janko Veber, ostali pa so vabilo preprosto ignorirali. V današnjem času, ko je komunikacija res preprosta, bi se lahko vsaj opravičili s stavkom ali dvema ali pa predlagali drug termin, če so imeli neodložljive obveznosti,« je bil po sestanku vidno nezadovoljen Cimperman.

Škofljiški župan Boštjan Rigler pa je po sestanku povedal, da so na Škofljici že pred dvema mesecema ustanovili civilno iniciativo, ki grozi z zaporo glavne ceste. »Aktivnosti so trenutno zamrznjene, ker se pričakuje pozitivna informacija iz vlade. Če pa odgovor ne bo pozitiven, bo ljudi zelo težko umiriti. Glede na današnji sestanek in glede na situacijo na terenu menim, da je 10. maj dejansko skrajni rok,« je jasen Rigler, ki je razočaran nad dosedanjo neodločnostjo vlade: »Če imajo posamezni resorji različna stališča že deset let in če se jih ne da uskladiti, je treba prevzeti odgovornost na najvišjem nivoju.«
Od sprejema pri ministru za promet župani zdaj pričakujejo, da bo ta dobro prisluhnil njihovim stališčem, za katera pričakujejo tudi jasne odgovore. »Upam, da se bo minister za promet zelo zavzel, da bo ena od variant obvoznice na vladi čim prej sprejeta, prav tako pa tudi pričakujem, da bo čim prej sprejet državni prostorski načrt, ki je temelj za načrtovanje in izgradnjo obvoznice Škofljica,« dodaja Rigler, ki ne dvomi, da se bodo pod predlagana sklepa podpisali prav vsi župani ob razvojni osi 3a – tudi tisti, ki jih na včerajšnjem sestanku ni bilo.

Po sestanku smo poklicali na ministrstvo za promet ter ministrstvo za okolje in prostor, da bi preverili, zakaj se ministra sestanka nista udeležila, vendar pojasnil nismo dobili.