Navigacijske storitve so zajete v aplikaciji Ovi Maps (Ovi Zemljevidi), ki zagotavlja podrobne zemljevide za več kot 180 držav in bo omogočala tudi glasovno vodenje v 46 jezikih v 74 državah.

Novo različico te aplikacije je mogoče prenesti z Nokiine spletne strani Ovi Maps, od marca naprej pa bo prednaložena na vse Nokiine pametne mobilnike s tehnologijo GPS.

Uporabniki naj bi ob tem imeli tudi brezplačen dostop do po vsem svetu znanih turističnih vodičev Lonely Planet in Michelin.

Kot poudarjajo v Nokii, bodo njihovi uporabniki zdaj imeli v svoji dlani celovit navigacijski sistem, dostopen kadarkoli in kjerkoli na svetu ter obenem brez dodatnih stroškov.

Podobno napoved je še pred Nokio podal ameriški spletni velikan Google, češ da bo zagotovil brezplačne navigacijske storitve na mobilnikih motorola droid v ZDA.

Tovrstne poteze sicer prinašajo občutno ostrejšo konkurenco podjetjem, ki proizvajajo navigacijske naprave za pomoč pri športih v naravi ali vožnji z avtomobilom, kot sta ameriški Garmin in nizozemski TomTom.

Poteza Nokie je po navedbah analitikov posledica hudih pritiskov, ki jih beleži celotna panoga, po eni strani zaradi vse večje zasičenosti trga, po drugi strani pa tudi zaradi svetovne finančne krize.

To Nokio, ki je leta 2008 za osem milijard dolarjev kupila ameriškega proizvajalca navigacijske programske opreme Navteq, in druge proizvajalce vse bolj preusmerja k razvoju novih storitev za uporabnike, kot so igre, nakupi glasbe ali video posnetkov ipd. V Nokii računajo, da bodo leta 2011 imeli že 300 milijonov aktivnih uporabnikov Nokiinih storitev.

Po navedbah Nokie, ki se nanaša na ocene analitske hiše Canalys, je v letu 2009 globalni satelitski navigacijski sistem (GPS) na mobilnikih uporabljalo okrog 27 milijonov ljudi po vsem svetu. Z uvedbo brezplačne aplikacije Ovi Maps pa bi se to število lahko povečalo na 50 milijonov.

Po navedbah analitske hiše Isupply pa naj bi leta 2014 število pametnih mobilnih telefonov z navigacijo že preseglo število GPS-naprav, poroča francoska tiskovna agencija AFP.