Po pojasnilih predsednika stavkovnega odbora Jožeta Pavška so se za zamrznitev stavke odločili, ker so že na sestanku s premierjem Pahorjem dobili zagotovila, da se nadzorni svet ne bo več vmešaval v poslovne odločitve družbe, da se bo naročila neodvisna revizija poslovanja, če je mogoče iz tujine, da se bo našla rešitev za finančno ozdravitev družbe in da bodo kot socialni partner aktivno sodelovali v razpravi o reorganizaciji. Natančnih rokov o izpopolnitvi stavkovnih zahtev, tako Pavšek, niso postavili. Oceno, da je razlog za zamrznitev stavke premierjeva napoved, da bo vsak prvi ponedeljek v mesecu obiskal SŽ, je Pavšek zavrnil.

Premier Pahor je namreč včeraj napovedal, da bo enkrat na mesec na sestankih z vodstvom, nadzornim svetom in predstavniki sindikatov SŽ "nadzoroval" napredek izpolnjevanja dogovorjenega. Poudaril je, da bodo reorganizacijske spremembe v SŽ dogovorjene s socialnimi partnerji in potrjene tudi v državnem zboru. Ne izključuje pa niti sprememb v kolektivni pogodbi za železniški promet, če bodo te potrebne. Poleg tega se obeta tudi izredna revizija poslovanja SŽ, ki je po Pahorjevih besedah nujna za pogajanja s strateškim partnerjem. Kot je znano, je v igri Deutsche Bahn. "Kako daleč nazaj bo segla revizija poslovanja SŽ, da bo smiselna, bo odločil direktor. Predvsem je cilj ugotoviti, kje so bile narejene finančne napake, da se te ne bodo več ponavljale," je dejal Pahor.

Silvo Berdajs, predsednik sveta delavcev, je začetek socialnega dialoga ocenil kot dober korak. Kot ključni težavi v SŽ je omenil krizo vodenja in likvidnostne težave, za katere pa upa, da ne bodo povzročile težav z izplačilom plač. V zvezi z reorganizacijo družbe pa je poudaril, da bodo podprli tisto odločitev, ki bo povečala poslovno učinkovitost SŽ. Za zdaj, tako Berdajs, podpirajo enovito družbo. "Težko nas bo kdo prepričal, da že sama delitev na transport in promet pomeni učinkovit model," je opozoril Brdajs in dodal, da v EU obstajajo vsi trije modeli - enoviti, holdinška organiziranost in delitev na infrastrukturo ter promet.

Minister Vlačič je že večkrat zatrdil, da bo vztrajal pri temeljiti reorganizaciji SŽ. "Vse dosedanje vlade so se SŽ v velikem loku izognile, čeprav so vedele, da so spremembe nujne, čeprav bodo naletele na velik odpor," je povedal po včerajšnjem sestanku v SŽ. Študija o reorganizaciji SŽ, ki jo pripravlja družba KPMG, naj bi bila po Pavškovih besedah končana še ta teden. Po Vlačičevih pojasnilih čakajo še na določene podatke iz SŽ. "Ker se ni vlagalo v infrastrukturo, so SŽ postale nekonkurenčne. Mi smo se zavezali za investicije," je dejal Vlačič in pojasnil, da je v prihodnjih dveh letih za investicije v železniško infrastrukturo na voljo skoraj 600 milijonov evrov.

barbara.hren@dnevnik.si