"Današnji dan je pomemben iz treh razlogov. Začenja se novo obdobje razvoja Slovenske vojske. To vozilo je začetek oblikovanja srednjega motoriziranega bataljona, ki mora biti oblikovan do leta 2012 v skladu z našimi načrti in v skladu s cilji sil, ki smo jih skupaj pripravili v Natu. Drugi razlog je, da bo s tem vozilom slovenski vojak bolj zaščiten in varnejši v operacijah, ki se jih bomo udeležili. Tretji razlog je, da je s prevzemom tega vozila nastopil pogoj, da pristopimo k reprogramiranju pogodbe, o čemer smo se z izvajalcem že dogovorili. To nas čaka v prihodnjih mesecih," je pojasnil Uroš Krek.

Po njegovih besedah bo ministrstvo kupilo manj oklepnikov, rok dobave bo podaljšan, spremenjen bo tudi del nadgradenj. "O podrobnostih ne morem govoriti, ker je to stvar pogajanj, vendar bo šlo za dvomestno številko. Številka ne bo več trimestna." Po trenutno veljavni pogodbi je za ves projekt predvidenih 278 milijonov evrov, kakšna številka bo na koncu, bo prav tako odvisno od pogajanj v prihodnjih dveh mesecih. O kazenskem postopku je bil državni sekretar redkobeseden: "Ministrstvo za obrambo ni imelo nobenega sestanka s tožilstvom in tudi ni zahtevalo podatkov. Kazenski postopek vodi tožilstvo z ustreznimi organi in mi se vanj ne vtikamo, prav tako ne sprašujemo, kaj se v tej zadevi dogaja. Če bi prišlo do odkritja kaznivih dejanj, bi nas o tem obvestili in mi bi ukrepali v skladu s pogodbo."

Ob včerajšnjem prevzemu prvega oklepnika se je kamen s srca odvalil tudi direktorju Rotisa Ivanu Črnkoviču, ki je povedal, da so zaradi možnosti odpovedi pogodbe v podjetju čutili velik pritisk in veliko odgovornost. "Največjo krizo smo preživeli danes, ko smo predali prvo vozilo. Res je, da sem si oddahnil, vendar je v ozadju še veliko težav. Z napovedovanjem zmanjšanja števila vozil Rotisu grozi, da ne bo pokril stroškov," je bil zaskrbljen Črnkovič. Ob tem je napovedal, da bo njihovo podjetje v prihodnosti poskušalo izstopiti iz pogodbe, ker jim ne prinaša dobička in torej ne vidijo več poslovnega interesa.

Kot je znano, je komisija za kakovostni prevzem v zadnjih mesecih na včeraj prevzetem oklepniku našla več pomanjkljivosti, ki so jih morali v Indopu odpraviti. Član uprave Gorenja Franc Košec je včeraj dejal, da komisija za kakovostni prevzem ni imela nobene objektivne pripombe in da bi oklepnik lahko prevzeli že konec februarja, ker se ga od takrat dalje v podjetju sploh niso več dotaknili. Dejstvo, da bo ministrstvo zmanjšalo število naročenih patrij, jih je seveda prizadelo, vendar je po Koščevih besedah to še vedno bolje, kot če bi prišlo do odpovedi pogodbe, saj je v projekt poleg Gorenja vključenih še 116 podjetij, v katerih dela okoli 150 ljudi. Košec je tudi dejal, da je Gorenje predvčerajšnjim dobilo še zadnji certifikat, ki potrjuje, da so sposobni delati po standardih Nata, zato bodo lahko oklepnike delali tudi za druge države. Sicer pa imajo v Indopu poleg končanih dvanajstih oklepnikov v izdelavi še osemnajst, saj bi jih moralo ministrstvo po osnovnem terminskem načrtu 13 prevzeti že lani, 24 pa letos. V Gorenju menijo, da bo ministrstvo letos prevzelo samo teh trinajst oklepnikov, zato bodo za dva do tri mesece ustavili proizvodnjo.