Minister Vlačič je pojasnil, da vlada danes predloga novele uredbe o cestninskih cestah in cestnini ter predloga za soglasje k spremembam in dopolnitvam cenika cestnine za uporabo cestninskih cest, ki sta potrebni za določitev cen v novem vinjetnem sistemu, ni obravnavala, ker se je iz tujine vrnil prepozno. Kot je pojasnil, so v zvezi s tem danes še potekali pogovori z Evropsko komisijo, a se niso uspeli uskladiti.

Potem ko je državni zbor konec maja z noveliranjem zakona o javnih cestah odprl pot uvedbi sedemdnevnih, mesečnih in letnih vinjet (polletne bodo ukinjene) s 1. julijem, je potrebno z uredbo določiti še njihovo ceno.

Vlada je z uvedbo krajših vinjet in zagotovitvijo sorazmernosti cen po mnenju Ljubljane odgovorila na očitke uradnega opomina Evropske komisije, ki je zaradi po njenem mnenju diskriminatornega sistema cestninjenja - ta velja od 1. julija lani - zamrznila evropska sredstva za izgradnjo avtocestnih odsekov.

Cena tedenske vinjete največ deset evrov

Evropski komisar za promet Antonio Tajani pa je 11. junija v Luksemburgu opozoril, da bo Slovenija od Evropske komisije dobila drugi, še ostrejši opomin, če ne bo cene tedenske vinjete postavila pri največ desetih evrih. Slovenska stran meni, da argumentov za spremembo cene za tedensko vinjeto ni, saj naj za to ne bi bilo ustreznih pravnih podlag.

Tajani je danes dopoldne v Bruslju dejal, da "upa na kompromis s Slovenijo, ki bo omogočil tedenske vinjete, cenejše od prvotnega predloga slovenske vlade". "Spremljam razvoj dogodkov v Sloveniji. Prav zdaj, ko govorimo, potekajo sestanki. Moj cilj je najti rešitev, ker Evropska komisija po mojem mnenju ni telo za kaznovanje držav članic, tako si vselej prizadevam najti rešitev skozi dialog," je dejal Tajani.

V Sloveniji za osebna vozila trenutno veljajo polletne vinjete po ceni 35 evrov in letne vinjete po ceni 55 evrov.