Avtocestni križ naj bi se letos podaljšal za 44,7 kilometra novih štiripasovnih avtocest, 10,3 kilometra hitrih cest ter 1,9 kilometra navezovalnih cest, na novo pa bo Dars začel graditi vsega 1,4 kilometra dolg odsek, in sicer navezavo na Luko Koper na avtocestnem odseku Klanec-Ankaran. Osnovni avtocestni program se počasi bliža koncu, je razmeroma manj novogradenj po seji vlade pojasnil minister za promet Patrick Vlačič.

Letos bo Dars nadaljeval tudi z investicijami v nov cestninski sistem. Ti stroški naj bi letos znašali 4,2 milijona evrov, vključujejo pa preureditev obstoječih cestninskih postaj in servisnih objektov ter ureditev prehodov za cestninske delavce. A iz tabel investicij, ki so priložene letnemu programu razvoja in obnavljanja avtocest, je razbrati, da je za nov cestninski sistem oziroma za preureditev obstoječih cestninskih postaj predvidenih približno 45 milijonov evrov sredstev. Kakšna dela vse naj bi ta številka vključevala, iz programa ni razvidno. S cestninjenjem pa je povezana tudi za letos načrtovana investicija v državni center za nadzor in vodenje prometa s cestninskim centrom v Dragomlju, kar naj bi Dars stalo dobrih devet milijonov evrov.

Dars naj bi letos sicer odplačal za 147 milijonov evrov dolgov iz naslova posojil za gradnjo avtocest, te obveznosti pa ne vključujejo stroškov financiranja, ki znašajo še dodatnih 17 milijonov evrov. S koncesijsko dajatvijo naj bi za poplačilo dolga namenili dobrih 144 milijonov evrov, a ta številka še ne predvideva uvedbe krajših vinjet, ki naj bi zmanjšale prilive iz cestnin za več kot 20 milijonov evrov. Luknja naj bi brez izpada cestnin zaradi krajših vinjet znašala 2,5 milijona evrov, kar je znatno manj od zadnjih uradnih ocen ministrstva za promet, da bo kratkoročni primanjkljaj znašal 55 milijonov evrov. Dars je doslej najel že za več kot 2,6 milijarde evrov posojil, za izvajanje letošnjega programa pa bo država Darsu odobrila nova poroštva v višini slabih 324 milijonov evrov.

barbara.hren@dnevnik.si