V prihodnjih tednih se bo validacijska skupina s tem vozilom gibala tudi zunaj vojašnic in vojaških vadišč. Morebitne napake, ki jih bodo odkrili, bo moral dobavitelj Rotis (Patria) odpraviti, preden bo naročnik, obrambno ministrstvo, oklepnik prevzel in dal zeleno luč za serijsko proizvodnjo preostalih. Podobni validacijski testi čakajo tudi druge tipe oklepnikov patria 8x8 (s topom 30 mm in z avtomatskim minometom 120 mm). Vseh testnih protokolov je 50.

Pripadniki validacijske skupine, 72 jih je, prihajajo iz 74. oklepno-mehaniziranega bataljona v Mariboru, ki bo prva enota, opremljena s takšnimi oklepniki. Po besedah Bavčarja so postopke in vsebino validacije pripravili sami na podlagi slovenskega vojaškega standarda, ki prenaša ISO-standard v vojaško okolje.

Na podrobnejša vprašanja o tem, kako je s trenutnim lastništvom vzorčnega vozila, je Bavčar odgovoril, da je v začasni lasti obrambnega ministrstva, hkrati pa je povedal, da kazni zaradi zamude pri dobavi (dobavljeno bi moralo biti že maja) še vedno tečejo in bodo tekle do uspešnega zaključka validacije in dejanskega prevzema (nakupa) vozila.

Bavčar ni želel potrditi ali zanikati informacij, da skupna denarna kazen za Rotis po pogodbi lahko doseže 8 odstotkov pogodbene vrednosti celotnega posla (278 milijonov evrov). Po naših podatkih pa naj bi tedenska kazen znašala 0,5 odstotka od vrednosti konkretnega predmeta nakupa, ki je v zamudi (denimo enega vozila z orožjem). Toda ministrstvo o teh podatkih ne govori, ker so jih označili s poslovno tajnostjo.

Na drugi strani se je včeraj izkazalo, da obrambno ministrstvo še vedno ne ve natančno, kako bo nove oklepnike razporedilo po enotah. Bavčar je na vprašanje, koliko bo bataljonov s patriami in ali bodo v tej sestavi tudi minometi, odgovoril, da se s temi vprašanji ukvarjajo ravno v tem času in da zato odgovora še ne morejo dati. Za zdaj je jasno samo, da bo en bataljon patrij v Mariboru. Povejmo, da je leta 2004 veljalo, da naj bi s patriami opremili tri identične bataljone.

Kasneje je brigadir Bavčar javnosti predstavil tudi samo vozilo in validacijsko ekipo. Že na prvi pogled je videti, da ima slovenska patria precej posebnosti, kot so hidravlična zadnja vrata, ki so jih z notranje strani domišljeno preuredili v priročno skladišče streliva in orožja, na stranicah vozila so detektorji nasprotnikovih namerilnih naprav. Vstopa v vozilo včeraj niso dovolili, zato ni bilo mogoče videti, kako so nameščeni in kako delujejo krmilni instrumenti ognjene postaje in komandnega informacijskega sistema, ki so najzahtevnejši del vozila.