Ta - najbrž ne naključno - sovpada z današnjo nujno sejo parlamentarnega odbora za promet, na kateri bodo poslanci razpravljali o politični odgovornosti ministra za promet Radovana Žerjava za dogodke v zvezi s Šentvidom.

Da gre pri zamenjavi Marčeve za bolj ali manj politično potezo, bi lahko dokazovalo več dejstev. Prvič, Dars je že večkrat javno poudaril, da je za odpadanje ometa kriv izključno izvajalec, zoper SCT pa naj bi - zaradi poslovne škode, povezane z zaprtjem Šentvida - v kratkem vložil tudi tožbo v višini pet milijonov evrov.

Drugič, vsaj z Darsove strani so največje nepravilnosti v Šentvidu povezane s spremembo načina nanašanja protipožarne zaščite že po podpisu pogodbe s SCT in dejstvom, da je Dars za protipožarni omet, ki ga danes ni več v šentviški galeriji, porabil skoraj 1,5 milijona evrov. Po dostopnih podatkih odločitve o tem ni sprejela Marčeva, ki je prav tako ni med podpisniki pogodbe s SCT, ampak vrh Darsa.

In tretjič, Ksenija Marc je po naših informacijah že konec junija, po prvih pregledih predora, upravo Darsa in ministrstvo za promet pisno opozorila na nevarnost odpadanja protipožarnega ometa v galeriji. Kljub temu so se na ministrstvu in Darsu odločili, da predor prvič odprejo 1. julija. Kot je znano, so prvi kosi ometa odpadli še isti dan v večernih urah. Marčeva je na položaju izvršne direktorice za gradnje in obnove pred dvema letoma nasledila nekdanjega člana uprave Darsa Abdona Peklaja. V strokovnih krogih pa je najbolj znana kot nadzornica gradnje viadukta Črni Kal, kar ji je leta 2004 prineslo tudi nagrado Inženirske zbornice Slovenije.

primoz.cirman@dnevnik.si