Kustos razstave Sarival Sosič je z umetnico oblikoval razstavo, ki je premišljena in čista v postavitvi, a polna v sporočilnosti. Ravnotežje med videi in njenim osnovnim, grafičnim medijem ni le formalno, ampak konceptualno utemeljeno. Dela Zore Stančič komunicirajo na več ravneh – ikonografski, medijski, reprezentacijski in institucionalni – in s tem potrjujejo njeno mojstrstvo. Že v prvem nadstropju razstave nas umetnica sooči z enim izmed temeljnih problemov svojega opusa: z vprašanjem grafične matrice. Skozi razstavo raziskuje, kaj matrica sploh je, kako nastane, kako se aplicira, katere informacije nosi, kako se spreminja – ne le kot začetni korak v procesu tiska, temveč kot relief, kot prostorski objekt, kot ideja.

Ta razmislek je bil že izpostavljen na razstavi v Škucu, ki jo je kuriral Tevž Logar, še močneje pa zaživi tu, v kontekstu avtoričinega življenjskega in umetniškega loka. Serija Linozrezki (1989–1996), s katero je Stančičeva prepričala žirijo na bienalu na Otočcu, razkriva že zgodaj prisotno ironijo in humor – infantilne podobe sreče in zaljubljenosti, ki vznikajo iz nezavedanja, da smo le nepopolne živali, absurdi neskladja med ideali in realnostjo.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo